ابرتورم ونزوئلا صنعت هواپیمایی را فلج کرد

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۰۶

گروه جهان

 انجمن هوایی ونزوئلا اعلام کرده صنعت داخلی هواپیمایی این کشور به دلیل ابرتورم و کمبود قطعات یدکی با مشکلات عدیده‌یی برای عملیاتی باقی ماندن مواجه است.

به گزارش رویترز، انجمن صنایع هوایی ونزوئلا اعلام کرده از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۸۰ درصد ناوگان هوایی این کشور زمین‌گیر شده است و مردم این کشور برای سفرهای درمانی و ضروری خود با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. بسیاری از ایرلاین‌های بین‌المللی از سال ۲۰۱۶، سرمایه‌گذاری و فعالیت در این کشور را که زمانی یکی از ثروتمندترین کشورهای امریکای لاتین بود، متوقف کرده‌اند. به گفته خورخه آلوارز رییس این انجمن، در حال حاضر تنها ۸ ایرلاین داخلی در ونزوئلا فعال هستند. وی گفته: «به ‌دلیل ناتوانی دولت در فراهم کردن ارز مورد نیاز برای خرید قطعات هواپیمایی نمی‌توانیم، قطعات فرسوده را جایگزین کنیم. زمانی که دلار داریم، نمی‌توانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.»

به دستور دولت، قیمت‌ها بر حسب بولیوار- واحد پول این کشور- ثابت نگه داشته شده و این در حالی است که قطعات مورد نیاز باید از بازارهای خارجی و به دلار خریداری شوند. از سوی دیگر در این کشور به دلیل تغییرات شدید قیمتی تنها بلیت یک طرفه فروخته می‌شود و این مساله مسافران را برای بازگشت با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. همچنین دلال‌ها معمولا بلیت‌ها را پیش خرید می‌کنند و به دوبرابر قیمت به مردم عادی می‌فروشند.

 

 

ارسال نظر