آلمان: برگزیت سخت زندگی اروپایی‌ها را به خطر می‌اندازد

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۱:۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۵۰۲۳

گروه جهان| وزیر کشور آلمان به اتحادیه اروپا هشدار داده است که رویکرد متعصبانه این اتحادیه در خصوص برگزیت زندگی مردم را در خطر قرار می‌دهد و ممکن است مانع دستیابی به یک توافق امنیتی نامحدود با بریتانیا شود. به گزارش رویترز، هورست زیهوفر وزیر کشور آلمان در نامه خود به کمیسیون اروپا نوشته: «حصول اطمینان از امنیت شهروندان اروپا باید بر سایر جنبه‌های مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اولویت یابد.» این مقام آلمانی گفته تضعیف ساختار امنیتی اروپا بر همه شهروندان این اتحادیه تاثیر خواهد داشت و نیاز اساسی آنان به برخورداری از امنیت را تضعیف خواهد کرد. به گفته زیهوفر تهدید همیشگی تروریسم برون‌مرزی نشان‌دهنده لزوم همکاری‌ نامحدود در آینده است.

این اظهارنظر از سوی آلمان از دیدگاه ترزا می‌ نخست‌وزیر بریتانیا که بارها از اتحادیه اروپا درخواست کرده بود، امنیت اروپا را در نظر داشته باشند، حمایت می‌کند. سخنان وزیر کشور آلمان در شرایطی است که نگرانی‌ها نسبت به تبعات برگزیت سخت نیز به اوج خود رسیده است. هفته گذشته شرکت خودروسازی «بی‌ام‌و» از روند کند مذاکرات دولت بریتانیا با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت ابراز نگرانی کرده بود. به گزارش یورونیوز، بریتانیا و اتحادیه اروپا برای تعیین روابط آینده دو طرف پس از برگزیت در حال مذاکره با یکدیگر هستند. مهلت این مذاکرات ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی تعیین شده است. یان رابرتسون یکی از مسوولان شرکت آلمانی «بی‌ام‌و» از احتمال خروج این شرکت از بریتانیا سخن گفته است. وی گفته: «اگر پاسخ‌های روشنی طی دو ماه آینده دریافت نکنیم به ناچار باید به یک طرح اضطراری روی بیاوریم.» حدود هشت هزار نفر در بریتانیا در استخدام شرکت «بی‌ام‌و» هستند.

شرکت هواپیماسازی ایرباس نیز علاوه بر شرکت «بی‌ام‌و» اخیرا از احتمال خروج از بریتانیا سخن گفته است. ایرباس تاکید کرده حتی در صورت دستیابی به توافق بر سر جزئیات رابطه تجاری آینده بریتانیا با اتحادیه اروپا این شرکت قادر نیست در دوره انتقالی تعیین شده (پیش از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰) خود را با مقررات جدید تطبیق دهد. ترزا می ‌تاکنون ادامه حضور لندن در اتحادیه گمرکی وابسته به اتحادیه اروپا را منتفی دانسته و در مقابل از شراکت نزدیک و ویژه بریتانیا با اتحادیه اروپا در زمینه فعالیت‌های تجاری سخن گفته است.

 

ارسال نظر