سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری چین در صنعت نفت ونزوئلا

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۳۸

گروه جهان|

 دولت کاراکاس اعلام کرده چین 250میلیون دلار در تولید نفت ونزوئلا سرمایه‌گذاری می‌کند. به ‌گزارش بلومبرگ، سیمون زرپا وزیر دارایی ونزوئلا اعلام کرده چین در صنعت نفت ونزوئلا سرمایه‌گذاری می‌کند. وی این موضوع را پس از دیدار با مقامات بانک توسعه چین و شرکت ملی نفت چین اعلام کرده است. این مقام ارشد ونزوئلا گفته چین در راستای تقویت تولید نفت ونزوئلا در کمربند اورینکو این سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار داده است. وزیر دارایی ونزوئلا گفته:«ما مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم چین با هدف افزایش تولید نفت ونزوئلا را دریافت کردیم.» این مقام ارشد ونزوئلا در ادامه تصریح کرده دو کشور قرار است 3 یا 4 توافقنامه مالی را ظرف هفته‌های آتی امضا کنند. تولید نفت ونزوئلا در سال 2013 زمانی ‌که نیکلاس مادورو به عنوان رییس‌جمهوری جدید این کشور انتخاب شد به طور میانگین 2.9میلیون بشکه در روز بود. این درحالی است که در ماه ژوئن تولید نفت این کشور امریکای لاتین به حدود 1.36میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

نیکلاس مادورو قول داده تا تولید نفت ونزوئلا را با یک میلیون بشکه بیشتر تقویت کند این درحالی است که منتقدان معتقدند، تولید نفت ونزوئلا تا پایان 2018 به یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. وزیر دارایی ونزوئلا که پیش‌تر از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا تحریم شده بود، گفته مذاکرات مقامات ونزوئلا و چین چهارشنبه نیز ادامه داشته است.

ونزوئلا ماه‌هاست با مشکلات شدید اقتصادی روبه‌رو است، کمبود مواد غذایی و دارو همچنین تورم بسیار زیاد شرایط زندگی در ونزوئلا را بسیار سخت کرده و چالش‌های جدی را برای دولت مادورو در اداره کشور ایجاد کرده است. دولت کاراکاس که امریکا را به سازماندهی جنگ اقتصادی علیه ونزوئلا متهم کرده، تلاش دارد برای مقابله با اقدامات واشنگتن همکاری‌های خود را با هم‌پیمانانش به‌ ویژه روسیه و چین تقویت کند.

 

ارسال نظر