تبدیل ۵ میلیارد دلار سهام به اوراق قرضه در جنگ تجاری

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۲۳

گروه جهان|

تنش‌های تجاری امریکا و چین در هفته گذشته باعث شده است، سرمایه‌گذاران 5.16میلیارد دلار سرمایه‌شان را از صندوق‌های سهام و صندوق‌های دوجانبه بیرون بکشند تا اوراق قرضه بخرند. به گزارش رویترز، موسسه اینوستمنت کمپانی اعلام کرده تنش‌های تجاری امریکا و چین طی هفته گذشته باعث شد تا سرمایه‌گذاران 5.16میلیارد دلار از سرمایه‌شان را از صندوق‌های سهام و صندوق‌های دوجانبه بیرون بکشند تا اوراق قرضه (سرمایه امن در مواقع بحران) بخرند.

خروج سرمایه از بازار سهام بیشتر از همه از سوی صندوق‌های بلندمدت داخلی انجام شد که پس از 1.15میلیارد دلاری که هفته قبل از آن از دست دادند، این هفته هم با فرار سرمایه 3.11میلیارد دلاری روبه‌رو شدند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام هم

۷ روز پس از اینکه گزارش دادند 7.54میلیارد دلار جریان ورودی سرمایه داشته‌اند، این هفته به صورت خالص 3.95میلیارد دلار خروج سرمایه را ثبت کردند. اسکات اندرسون اقتصاددان ارشد «بانک آو دِ وست» (بانک غرب) می‌گوید: «در جریان‌های این هفته سرمایه صندوق‌ها به وضوح تجارت بدون ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران مشهود بود. در حالی که جنگ تجاری بین امریکا و چین در حال گرم‌تر شدن است، نامشخص بودن وضعیت پشتیبانی از تجارت به نگرانی در حال رشدی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.» در ۱۵ ژوئن هم چین و هم امریکا فهرستی از کالاها را برای اینکه هدف تعرفه واردات قرار بگیرند، معرفی کردند. اندرسون می‌گوید: «صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالا هفته گذشته ۲۶۴ میلیون دلار از سرمایه خود را از دست دادند، چراکه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی خود از رشد بازارهای در حال ظهور را کاهش داده‌اند. » تقاضا برای همه انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کل 1.72میلیارد دلار افت کرد، در حالی که در هفته پیش از آن جریان ورودی این صندوق‌ها 9.95 میلیارد دلار رشد کرده بود. نهاد مسوول برنامه‌ریزی‌های اقتصادی چین اخیرا برخی محدودیت‌های مربوط به مالکیت خارجی را در شماری از بخش‌های صنعتی این کشور تسهیل کرده یا به‌ کلی از میان برداشته است.

 

ارسال نظر