کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۴۱

لغو وضعیت فوق‌العاده ترکیه

رییس‌جمهوری ترکیه و شریک ائتلافی‌اش توافق کردند پس از پایان دوره سه ماهه وضعیت فوق‌العاده در ماه جولای آن را تمدید نکنند. به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه و دولت باغچلی، شریک ائتلافی آنکه رهبر حزب جنبش ملی‌گراست برای پایان دادن به وضعیت فوق‌العاده توافق کردند. وضعیت فوق‌العاده از کودتای ناکام ۲۰۱۶ اعمال شد.

کویت از امریکا جنگنده می‌خرد

وزارت دفاع امریکا اعلام کرده شرکت بویینگ قراردادی به ارزش 1.5میلیارد دلار برای ارسال ۲۸ فروند جنگنده به کویت امضا کرده است. به گزارش رویترز، بویینگ قراردادی را به ارزش 1.5میلیارد دلار برای ارائه ۲۲ فروند جنگنده از نوع «اف/ای-۱۸ ای» و 6فروند جنگنده «اف.‌ای ۱۸ اف سوپر هورنت» به دولت کویت امضا کرده است.

کسری تراز تجاری

35میلیارد دلاری ترکیه

داده‌های اقتصادی مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد، کسری تجاری این کشور در پنج ماه اول سال جاری به رقم 35میلیارد و 201میلیون دلار رسیده است. به گزارش ایرنا، میزان صادرات ترکیه در پنج ماهه اول سال جاری میلادی 69 میلیارد و 407میلیون دلار و میزان واردات این کشور نیز در همین مدت 104 میلیارد و 608میلیون دلار بوده است. میزان کسری تجاری ترکیه در پنج ماه اول سال جاری 35میلیارد و 200میلیون دلار بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش یافته است.

دخالت امارات

در چینش کابینه امریکا

ایمیل‌های جدید فاش شده یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن نشان می‌دهد، ابوظبی از شخصیت‌های نزدیک به ترامپ خواسته، وی را در جریان انتصاب مقام‌های ارشد دولت جدید امریکا قرار دهند. به گزارش میدل ایستای، العتیبه از تام براک تاجر امریکایی و شخصیت نزدیک به ترامپ خواسته ابوظبی را در جریان انتصاب افراد ارشد دولت جدید امریکا قرار دهد.

پاکستان جزو تامین‌کنندگان مالی تروریسم ماند

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده با وجود مذاکرات سازنده با سازمان FATF، نام اسلام‌آباد همچنان در فهرست کشورهای تامین‌کننده مالی تروریسم باقی مانده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان بین دولتی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در فرانسه ابتدای 2018 اعلام کرده بود پاکستان در فهرست خاکستری کشورهای سهل‌انگار در پیگیری تامین مالی تروریسم قرار گرفته است.

 

 

ارسال نظر