ناامیدی مرکل از توافق فوری اروپا بر سر بحران مهاجرت

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۷۸

گروه جهان| صدراعظم آلمان گفته در نشست رهبران اتحادیه اروپا که در روزهای آتی برگزار می‌شود، در زمینه مهاجرت هیچ توافق مهمی در سطح اتحادیه به دست نمی‌آید. به ‌گزارش رویترز، آنگلا مرکل همچنین گفته به تلاشش برای متقاعد کردن کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این باره ادامه می‌دهد. وی گفته: «هیچ راه‌حلی برای بسته کلی پناهجویی شامل تمامی هفت دستورالعمل کنونی، تا جمعه وجود نخواهد داشت.» مرکل در یک نشست خبری با حضور نخست‌وزیر اسپانیا همچنین گفته که زمان بیشتری برای بررسی دو دستورالعمل مربوط به این بسته درباره مهاجران نیاز است.

صدراعظم آلمان گفته: «به همین دلیل من درباره همکاری با کشورهایی صحبت می‌کنم که به اجرای تمامی ابعاد این سیاست مهاجرتی تمایل دارند. من درباره بعد داخلی و نخست‌وزیر اسپانیا درباره بعد خارجی آن صحبت می‌کنیم برای همین است که ما در روزهای آتی مذاکرات دیگری خواهیم داشت.» پدرو سانچز هم در این نشست گفته: «اعضای اتحادیه اروپا باید برای یافتن راهکاری مشترک جهت حل بحران پناهجویان با یکدیگر متحد شوند.»

این در حالی است که نشست غیررسمی اخیر در بروکسل بر سر موضوع مهاجرت بدون هیچ دستاورد مهمی پایان یافته است. دولت جدید ایتالیا که ائتلافی میان دو حزب پوپولیستی است، سیاست‌های سخت‌گیرانه در منطقه در قبال مهاجران را خواستار است. رم هفته گذشته در راستای اجرای یک‌جانبه سیاست‌های ضدمهاجرتی از کناره گرفتن یک کشتی پناهجویان در بنادر ایتالیا جلوگیری کرد. اما به گزارش یورونیوز، کشتی باری «مرسک» که ۱۱۳ پناهجو سرنشین آن بودند، دیروز سه‌شنبه پس از چند روز سرگردانی در دریای مدیترانه در جنوب ایتالیا پهلو گرفت. درنهایت پس از چند روز روبرتو آماتونا شهردار شهر بندری پوزالو در سیسیل ایتالیا به این کشتی اجازه داد پهلو بگیرد. او به خبرگزاری‌ها گفته که ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا با پذیرش پناهجویان کشتی «آلکساندر مرسک» موافقت کرده است. او همچنین تاکید کرد پذیرش پناهجویان ناشی از حس همدلی و همبستگی ایتالیایی‌ها با مهاجران دردمند است. از زمان قدرت گرفتن سالوینی رهبر حزب راست افراطی لیگ شمالی (شریک کوچک‌تر دولت ائتلافی) ایتالیا اجازه پهلو گرفتن کشتی‌های حامل پناهجویان غیرقانونی را نمی‌دهد. ایتالیا هفته گذشته از کناره گرفتن کشتی آکواریوس که حامل ۶۳۳ پناهجوی سرگردان بود ممانعت کرد و این کشتی پس از یک هفته سرگردانی در آب‌های مدیترانه، در اسپانیا پهلو گرفت.

 

ارسال نظر