کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۹۹

حمله موشکی انصارالله یمن به ریاض

انصارالله یمن اعلام کرد با چند فروند موشک پایتخت عربستان را هدف قرار داده است؛ خبری که سعودی‌ها آن را رد می‌کنند و مدعی هستند موشک‌های بالستیک یمنی‌ها در آسمان ریاض منهدم شده‌اند. به گزارش ایسنا، انقلابیون یمنی در واکنش به تهاجم نظامی عربستان و متحدانش به سوی ریاض موشک شلیک کرده‌‌اند.

طالبان کنترل چند ایست بازرسی را به دست گرفت

طالبان دست‌کم ۱۳ ایست بازرسی امنیتی در ولایت وردک در شرق افغانستان را به کنترل خود درآوردند. به گزارش طلوع‌نیوز، طالبان اعلام کرده‌اند که بیش از ۷۰ نیروی حفاظت عمومی را هم به اسارت درآوردند. حمله طالبان به ولایت وردک در شرق افغانستان گاهی رخ می‌دهد اما این حمله یکی از حملات از زمان پایان آتش‌بس سه روزه است که پایان رمضان تمام شد.

واکنش حزب نوازشریف به افشاگری دیلی‌میل

سخنگوی حزب نوازشریف نخست‌وزیر سابق پاکستان، به گزارش روزنامه دیلی میل درباره املاک متعلق به خاندان نوازشریف در بریتانیا واکنش نشان داده و گفته: انتشار این گزارش تلاشی عمدی برای تاثیرگذاشتن بر نتیجه پرونده‌هایی است که دادگاه در حال رسیدگی به آن است. حزب نوازشریف از نقض اصل بی‌طرفی دیلی‌میل ابراز تاسف کرده است. نوازشریف به اتهام فساد از سوی دادگاه عالی برکنار شد.

انتقال مجدد آیت‌الله عیسی قاسم به بیمارستان

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرده آیت‌الله عیسی قاسم در پی نامساعد شدن وضعیت جسمانی‌اش به بیمارستان منتقل شده است. این در حالی است که او از حدود ۴۰۰روز پیش در حصر خانگی است. به گزارش ایسنا، ساکنان محله‌ الدراز، محل زندگی این روحانی بحرینی نیز اعلام کردند، نیروهای امنیتی پسر و داماد آیت‌الله عیسی قاسم را که همراه آمبولانس‌ها بودند، دستگیر کردند، در حالی که آنها داروهای او را به بیمارستان می‌بردند. گفته می‌شود، آنها همچنان در بازداشتگاه هستند.

آغاز سفر شاهزاده ویلیام به خاورمیانه

شاهزاده بریتانیا در آغاز سفر دوره‌یی خود به خاورمیانه به اردن رفت. به‌ گزارش الیوم‌السابع، شاهزاده ویلیام نوه ملکه بریتانیا، مورد استقبال حسین بن عبدالله ولیعهد این کشور قرار گرفته است. ویلیام قرار است در ادامه سفر خود به اراضی اشغالی و کرانه باختری رفته و با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کند. لندن تاکید کرده ماهیت این سفر سیاسی نیست و همانند دیگر سفرهای خاندان سلطنتی است.

 

ارسال نظر