کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۳۴

قرارداد نظامی 1.1 میلیارد دلاری بحرین با امریکا

پنتاگون اعلام کرده شرکت لاکهید مارتین برای فروش جدیدترین نوع جنگنده‌ اف16 به بحرین، قراردادی با این کشور امضا کرده است. به گزارش رویترز، این قرارداد که کلیات آن ماه نوامبر اعلام شده بود درباره تولید 16 جنگنده از نوع اف16 بلاک70 برای بحرین است و تا 30 سپتامبر 2023 به بحرین تحویل داده می‌شود. با انعقاد این قرارداد، بحرین یکی از نخستین کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس است که به این نوع از جنگنده‌ها که ارتقا یافته‌ترین جنگنده‌های مدل اف16 است، دست می‌یابد.

کشته شدن ۱۶ پلیس در حمله طالبان

مقامات افغانستان اعلام کردند: طالبان ۱۶مامور پلیس این کشور را در ولایت بادغیس در شمال غربی این کشور کشتند. به گزارش یورونیوز، در این حمله همچنین دو غیرنظامی کشته شدند. چهارشنبه نیز در حمله طالبان به سربازان افغانستان ۳۰نفر از آنها کشته شدند. یک مقام امنیتی در کابل گفته طالبان تلاش می‌کند، کنترل 8 ایست بازرسی در بادغیس را در اختیار بگیرد. طالبان در ولایت بادغیس حضور پررنگی دارد و به دفعات به نیروهای امنیتی افغانستان حمله کرده است.

دیدار پادشاه اردن با پمپئو در واشنگتن

پادشاه اردن در واشنگتن با وزیر خارجه امریکا درباره همکاری‌ها و مشارکت استراتژیک دو کشور و تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو کرده است. به گزارش الیوم‌السابع، عبدالله دوم در این دیدار ضمن بررسی تلاش‌هایی که برای پیشبرد روند صلح در منطقه انجام می‌شود بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکراتی جدی و سازنده میان دو طرف فلسطینی و اسراییلی براساس راه‌حل تشکیل دو کشور و با هدف تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتخت قدس شرقی تاکید کرده است. تحولات فلسطین و سوریه نیز از جمله موضوعات مورد بحث دو طرف بوده است.

اعتراض به عضویت سعودی در شورای حقوق بشر

قطر از سازمان ملل متحد خواسته عضویت عربستان‌سعودی و امارات را در شورای حقوق بشر این سازمان به دلیل نقض گسترده حقوق بشر تعلیق کند. به گزارش الوطن، رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر گفته این درخواست با توجه به نقض آشکار و برنامه‌ریزی شده حقوق اتباع قطر توسط عربستان و امارات و بر اساس بند 8 قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره تشکیل شورای حقوق بشر ارائه می‌شود. دوحه پیش‌تر نیز در چند نوبت از امارات به دلیل نقض حریم هوایی این کشور به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

 

 

ارسال نظر