ترامپ اروپا را به اعمال تعرفه ۲۰ درصدی خودرو تهدید کرد

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۳۳

گروه جهان| به‌ دنبال اعمال تعرفه بر برخی از محصولات امریکایی توسط اتحادیه اروپا از روز جمعه، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا تهدید کرد در صورت لغو نکردن این تعرفه‌ها، ایالات متحده بر واردات خودرو از اروپا تعرفه ۲۰درصدی اعمال خواهد کرد.

به‌گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته است:«اگر این تعرفه‌ها و موانع به زودی لغو و برداشته نشوند ما بر تمامی خودروهای آنها که به امریکا می‌آیند، تعرفه ۲۰درصدی اعمال خواهیم کرد. آنها را در اینجا بسازید!»

توییت دونالد ترامپ ساعاتی پس از اقدام اتحادیه اروپا در بامداد جمعه برای وضع تعرفه بر واردات برخی از کالاهای امریکایی منتشر شده است. این تعرفه‌ها شامل کالاهای امریکایی ازجمله ویسکی، لباس‌های جین و موتورسیکلت به ارزش 3.2میلیارد دلار است. اقدام اتحادیه اروپا در اصل پاسخی به تصمیم امریکا در اوایل ماه جاری میلادی است که برای فولاد و آلومینیوم محصول اروپا تعرفه گمرکی وضع کرد.

به گزارش رویترز، امریکا هم‌اکنون بر واردات خودروهای سواری از اروپا ۲.۵ درصد تعرفه اعمال می‌کند و تعرفه واردات وانت و خودروهای بزرگ‌تر از اروپا ۲۵درصد است. این در حالی است که اتحادیه اروپا بر واردات خودرو از امریکا تعرفه ۱۰درصدی اعمال می‌کند.

طبق این گزارش، شماری از خودروسازان آلمانی ازجمله دایملر‌ای جی، فولکس واگن و بی‌ام‌و کارخانه‌هایی برای تولید خودروهای خود در ایالات متحده تاسیس کرده‌اند. اطلاعات و آمار صنعتی نشان می‌دهد که کارخانه‌های خودروسازی آلمانی در ایالت‌های جنوبی امریکا فعالیت می‌کنند و حدود ۱۵درصد از خودروهای شرکت‌های آلمانی «مرسدس بنز» و «ب‌ام و» در سال ۲۰۱۷میلادی در امریکا به فروش رسیده است. رویترز نوشته به دنبال توییت دونالد ترامپ، ارزش سهام خودروهای اروپایی 1.25درصد کاهش داشته است.

ترامپ همچنین چین را به وضع تعرفه‌های جدید بر محصولات صادراتی آن کشور به امریکا تهدید کرده است. ترامپ پیش‌تر گفته بود نسبت به سیاست‌های تجاری امریکا انتقاد دارد و افزوده بود:«مردم نمی‌دانند این کشورها چقدر با ما بدرفتاری کرده‌اند.» دولت ترامپ اوایل ماه ژوئن بر فولاد وارداتی از اروپا، کانادا و مکزیک ۲۵درصد و بر آلومینیوم وارداتی از آن کشورها ۱۰درصد تعرفه گمرکی وضع کرد. ارزش مالی فولاد و آلومینیوم اروپا که اکنون مشمول تعرفه‌های امریکاست بالغ بر 6.4 میلیارد یورو است.

 

ارسال نظر