دولت امریکا تحریم‌های کره‌شمالی را تمدید کرد

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۳۰

 گروه جهان|

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، تحریم‌های این کشور علیه کره‌شمالی را تمدید کرده و دلیل آن را تهدید فوق‌العاده این کشور به دلیل داشتن سلاح‌های هسته‌یی خوانده است. تمدید تحریم‌های کره‌شمالی ۱۰روز پس از آن صورت می‌گیرد که ترامپ پس از بازگشت از دیدارش با کیم جونگ اون گفت کره‌شمالی دیگر یک تهدید هسته‌یی نیست.

به گزارش بی‌بی‌سی، امریکا همزمان با این اقدام دو مانور نظامی آموزشی خود با کره‌جنوبی را لغو کرده است. پنتاگون وزارت دفاع امریکا گفته است؛ هدف از این کار پشتیبانی از تلاش‌های دیپلماتیک به شمار می‌رود. پیش‌تر امریکا مانور نظامی مشترک با کره‌جنوبی را که قرار بود، آگوست امسال برگزار شود لغو کرده بود. ترامپ وعده پایان دادن به مانورهای نظامی سالانه با متحدان امریکا در شبه جزیره کره را داده است. این تصمیم به‌طور غیر منتظره در پایان دیدارش با کیم جونگ اون اعلام شد. امریکا قبلا گفته بود مانورهای نظامی با متحدان، بخش مهمی از ائتلاف نظامی این کشور با کره‌جنوبی است و تنها جنبه دفاعی دارد. این تصمیم بسیاری را غافلگیر کرد چون امریکا قبلا گفته بود، مانورهای نظامی با متحدان، بخش مهمی از ائتلاف نظامی این کشور با کره‌جنوبی است و تنها جنبه دفاعی دارد.

امریکا از سال ۲۰۰۸ وضعیت اضطراری ملی در قبال کره‌شمالی وضع کرده است. از آن زمان روسای جمهوری امریکا به‌طور خودکار این وضعیت را تمدید کرده‌اند و تمدید تحریم‌ها هم به موازات آن صورت گرفته است. ترامپ در توجیه این اقدام به خطر اشاعه مواد مخصوص شکاف‌پذیر قابل استفاده در تسلیحات در شبه جزیره کره و اقدامات و سیاست‌های دولت کره‌شمالی اشاره کرده و آن را همچنان تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد امریکا خوانده است. حزب دموکرات گفته زبانی که ترامپ استفاده کرده با آنچه او پس از دیدار با کیم بیان داشت در تناقض است.

 

ارسال نظر