کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۱۱

غنی آتش‌بس با طالبان را تمدید کرد

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد که آتش‌بس یک‌جانبه با طالبان برای مدت ۱۰روز دیگر تمدید شده است. به گزارش رویترز، دفتر اشرف غنی اعلام کرده آتش‌بس اولیه‌یی که با طالبان اعلام کرده و قرار بود در روز چهارشنبه هفته جاری پایان یابد را تا ۱۰روز دیگر تمدید کرده است. با این حال سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری گفته نیروهای امنیتی افغان همچنان در طول این آتش‌بس می‌توانند از خود در مقابل هر گونه حمله‌یی دفاع کنند. این در حالی است که طالبان تمدید آتش‌بس با کابل را رد کرده است.

دمیرتاش: بخش ترسناک فیلم آغاز نشده است

تلویزیون دولتی ترکیه، سخنرانی انتخاباتی صلاح‌الدین دمیرتاش را از زندان پخش کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، صلاح‌الدین دمیرتاش از رهبران محبوس حزب دموکراتیک خلق حامی کردها از رای‌دهندگان خواسته در انتخابات ۲۴ ژوئن (یک‌شنبه آینده) مانع تشکیل رژیم خودکامه رجب طیب اردوغان شوند. او فضای کنونی ترکیه را دشوار خوانده و هشدار داده بخش ترسناک این فیلم هنوز آغاز نشده است. دمیرتاش به اتهامات مرتبط با تروریسم زندانی است اما از آنجایی که در هیچ یک از جرایم محکوم نشده، توانست در انتخابات نامزد شود. این کاندیدای ۴۵ساله می‌گوید، به‌طور غیرقانونی بازداشت شد چون دولت از او می‌ترسد.

شلیک یک فروند موشک بالستیک به عربستان

منابع یمنی از حمله موشکی جدید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان خبر دادند. به گزارش المسیره، یگان موشکی جنبش انصارالله یمن یک فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه نظامی سعودی «مستحدث» در حومه جیزان شلیک کرده است. ائتلاف عربستان چند روز است که با وجود هشدارهای نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل نسبت به قتل‌عام غیرنظامیان در بندر حدیده تجاوزهای نظامی خود را به این منطقه آغاز کرده است.

تدابیر اقتصادی جدید اردن در راه است

نخست‌وزیر جدید اردن ضمن دفاع از کابینه خود در مقابل انتقادات مردم، وعده بسته تدابیر جدید اقتصادی را داده است. به گزارش آناتولی، دولت عمر الرزاز متشکل از ۱۵وزیر موجود در دولت هانی الملقی نخست‌وزیر برکنار شده است که به‌ دنبال اعتراض‌های گسترده علیه قانون مالیات بر درآمد برکنار شد. الرزاز پس از تشکیل دولت جدید به معترضان قانون مالیات بر درآمد وعده داد، این قانون را لغو کند.

 

ارسال نظر