سئول به ‌دنبال پایان تخاصم در شبه‌ جزیره کره تا پایان 2018

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۰۹

گروه جهان|

یک دیپلمات عالیرتبه کره‌‌جنوبی اعلام کرد، دولت این کشور در نظر دارد به ‌صورت رسمی تخاصم در شبه جزیره کره را تا پایان سال جاری میلادی به پایان برساند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کنگ کیونگ‌ها، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی گفت:«رهبران کره‌شمالی و امریکا در اجلاس تاریخی خود درباره این مساله گفت‌وگو کرده‌اند و کره‌جنوبی نیز درباره ایجاد یک جدول زمان‌بندی خاص و چارچوب مناسب منعطف است. ما در این باره در مشورت نزدیک با امریکا هستیم. من می‌دانم که مذاکرات مشابهی در اجلاس تاریخی امریکا و کره‌شمالی انجام گرفته است.» وزیر خارجه کره‌‌جنوبی افزود:«پایان رسمی این جنگ به معنای ورود به روند تاسیس یک رژیم صلح‌ در شبه جزیره کره است. من فکر می‌کنم چین می‌تواند یک نقش بسیار مهم در این روند کلی بازی کند و در همین راستا کره‌‌جنوبی مذاکراتی با چین خواهد داشت.»

کنگ کیونگ‌ها در ادامه اظهاراتش ابراز امیدواری کرد در حاشیه نشست منطقه‌یی آسه‌آن که قرار است در اوایل ماه آگوست در سنگاپور برگزار شود، بتواند مذاکرات جداگانه‌یی را با همتای خود از کره‌شمالی‌ داشته باشد. او درباره ایجاد یک خط تماس تلفنی مستقیم میان ترامپ و کیم جون اون گفت:«هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.» مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده نیز گفته هنوز اقدام عملی در این باره صورت نگرفته، با این حال چند روز پیش ترامپ اعلام کرد که شماره تلفنش را به کیم داده است. وزیر امور خارجه کره‌‌جنوبی گفت این مساله در مذاکرات کارشناسان مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد. او درباره لغو تحریم‌های اعمال شده علیه کره‌شمالی هم گفت:«موضع ما این است که تحریم‌ها باید تا زمانی که گام‌های حقیقی و معناداری از سوی پیونگ‌یانگ برای خلع سلاح هسته‌یی برداشته شود، ادامه یابد».

 

ارسال نظر