کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۳۰

تکذیب ادعای سعودی‌ها درباره فرودگاه الحدیده

شبکه الجزیره با پخش تصاویری از فرودگاه بین‌المللی الحدیده، ادعای رسانه‌های حامی ائتلاف متجاوز تحت رهبری‌ سعودی را تکذیب کرد. برخی رسانه‌ها ازجمله بی‌بی‌سی مدعی شده بودند که انقلابیون یمنی در پی حملات نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان کنترل فرودگاه بندر حدیده را از دست داده‌اند.

موافقت بغداد با بازگشایی جاده اربیل به کرکوک

با موافقت دولت مرکزی عراق، جاده ارتباطی اربیل به کرکوک بازگشایی شد اما تردد عمومی در آن به‌دلیل تخریب یکی از پل‌های موجود در این جاده هنوز ممکن نیست. سخنگوی پلیس کرکوک گفته فرو ریختن بخشی از پل به دلیل درگیری‌های نظامی سبب شده تردد برای خودروها مناسب نباشد. جاده ارتباطی اربیل به کرکوک در پی درگیری‌های ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه پس از اتفاقات 16 اکتبر سال گذشته مسدود شد. بازگشایی این جاده بخشی از اقدامات برای بهبود روابط اربیل و بغداد به‌شمار می‌رود.

رژیم بحرین از شیعیان آزمایش ژنتیک می‌گیرد

رژیم آل‌خلیفه با احضار شهروندان شیعه بدون ارائه هیچ دلیلی از آنها آزمایش ژنتیک می‌گیرد. به گزارش مرآه‌البحرین، شیخ هانی البناء از روحانیون شیعه بحرین یکی از افرادی است که بدون هیچ توضیح و ارائه دلیلی، توسط اداره تحقیقات جنایی احضار شده و از وی برای آزمایش DNA نمونه‌برداری شده است. به‌ گفته منتقدان، اجبار افراد به انجام آزمایش‌های پزشکی بدون رضایت آنها، غیرقانونی و اهانت است. بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضدرژیم آل‌خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.

ترک‌های ساکن چین پای صندوق‌های رای رفتند

رای‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری و بیست و هفتمین دوره انتخابات پارلمانی ترکیه در چین آغاز شده است. به گزارش آناتولی، ترک‌های ساکن چین می‌توانند علاوه بر سفارت ترکیه در پکن در سرکنسولگری‌های کشور در شانگهای، گوانگجو و هنگ‌کنگ نیز در رای‌گیری شرکت کنند. براساس فهرست اعلام شده، 2 هزار و 261 واجد شرایط شرکت در انتخابات در چین زندگی می‌کنند. برگه‌های رای پس از اتمام رای‌گیری توسط خطوط هوایی ترکیش ایرلاینز به آنکارا منتقل و تا پایان رای‌گیری 24 ژوئن در سالن ویژه‌یی نگهداری خواهند شد. روند شمارش آرای ماخوذه در صندوق‌های رای خارج از کشور از ساعت 17 یک‌شنبه 24 ژوئن آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر