کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۵۵۷

 ائتلاف صدر و هادی عامری

مقتدا صدر روحانی شیعه و هادی عامری سیاستمدار عراقی از ائتلاف با یکدیگر خبر دادند. فهرست سائرون وابسته به مقتدا صدر در انتخابات عراق ۵۴ کرسی و فهرست فتح وابسته به هادی عامری ۴۷ کرسی به دست آورد. حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق، سه‌شنبه از مخالفت خود با برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی خبر داده بود. ائتلاف نصر به رهبری عبادی با ۴۲ کرسی سومین نیروی سیاسی در پارلمان آینده خواهد بود. خبر ائتلاف صدر با عامری تنها چند روز پس از آتش‌سوزی انبار صندوق‌های رای اعلام می‌شود. پارلمان خواستار بازشماری کامل آرای اخیر شده است.

 آنکارا: اتریش تعطیلی مساجد را لغو کند

نخست‌وزیر ترکیه گفته اتریش باید تصمیم خود درباره اخراج حدود ۴۰ امام جماعت خارجی و بستن مساجد را لغو کند. بینالی ییلدیریم در نشست خبری در استانبول با همتای بلغارستانی خود بویکو بوریسوف این اقدام را اشتباه بزرگ و تهدیدی برای گفت‌وگوی میان ادیان خوانده و گفته: «مایه تاسف است که اتریش مدت کوتاهی پیش از نشستن بر ریاست اتحادیه اروپا این تصمیم را گرفته است. سازمان جامعه مسلمانان اتریش برای جلوگیری از اخراج امام جماعت و تعطیلی مساجد به دادگاه شکایت برده است. دولت اتریش هفته گذشته اعلام کرد هفت مسجد را تعطیل و ده‌ها امام جماعت و خانواده‌های آنها را از اتریش اخراج می‌کند.»

 عراق 6 جنگنده‌ کره‌ای را تحویل گرفت

وزارت دفاع عراق اعلام کرده دومین سری از جنگنده‌های کره‌جنوبی شامل 6 جنگنده (T-50) را از سئول تحویل گرفته است. به گزارش ایرنا، با ورود این 6 فروند جنگنده به عراق، شمار هواپیماهای T-50 در نیروی هوایی به 12 فروند رسید. قرار است، کره‎جنوبی سال آینده 12 فروند باقی مانده را به عراق تحویل دهد. بغداد نخستین محموله از این جنگنده سبک را که شبیه‌سازی اف 16 امریکاست، فوریه 2017 از کره‌جنوبی تحویل گرفته بود.

 درخواست طالبان برای مذاکره مستقیم با امریکا

رهبر طالبان بار دیگر درخواست این گروه برای انجام مذاکرات مستقیم با امریکا برای پایان جنگ را تکرار کرد. به گزارش ایسنا، هیبت‌الله آخوندزاده در پیامی به‌مناسبت عید فطر اعلام کرد: «اگر مقامات امریکایی واقعا معتقد به پایان صلح‌آمیز درگیری‌ها در افغانستان هستند، باید به‌طور مستقیم به میز مذاکره بیایند.» در حال حاضر امریکا مذاکرات مستقیم با طالبان را رد کرده و خواستار مذاکرات این گروه با دولت افغانستان شده است.

 

ارسال نظر