کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۲۱

درخواست موگرینی برای حمایت از اقتصاد اردن

 مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از اردن برای عبور از بحران اقتصادی و مالی کنونی در این کشور شد. به‌ گزارش الدستور، فدریکا موگرینی در دیدار با عبدالله دوم پادشاه اردن در امان درباره روابط راهبردی اردن و اتحادیه اروپا و راه‌های تقویت آن گفت‌وگو کردند. اردن از چند هفته پیش شاهد اعتراض‌های گسترده است. اعتراض‌ها به‌ دنبال اصلاح قانون مالیات بالا گرفت و نخست‌وزیر استعفا کرد. عمر الرزاز، نخست‌وزیر جدید هم بلافاصله لایحه جنجالی اصلاح مالیاتی را پس گرفت. این درحالی است که افزایش مالیات یکی از خواسته‌های صندوق بین‌المللی پول از اردن برای کاهش بدهی عمومی است. گفته شده از زمان افزایش مالیات خشم مردمی نسبت به سیاست‌های دولت تشدید شده است.

هشدار اردوغان درباره جنگ صلیبی جدید

رییس‌جمهور ترکیه به تعطیلی ۷مسجد و احتمال اخراج ۴۰ امام جماعت در اتریش واکنش نشان داده و گفته این موضوع جهان را به طرف یک جنگ صلیبی جدیدی سوق می‌دهد. اتریش ولی گفته نگران افزایش افراط‌گرایی در کشورش است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان در مراسم افطاری در استانبول گفته، بیم دارد اقدامات سباستین کورتز صدراعظم اتریش جهان را به سوی جنگ‌های صلیبی جدید سوق دهد. دولت اتریش اعلام کرده که بیش از 60 امام جماعت را اخراج و 7مسجد مرتبط با دولت ترکیه را تعطیل خواهد کرد.

تلاش امارات برای برکناری نخست‌ وزیر بحرین

مقام‌های اماراتی و عربستانی برای برکناری نخست‌وزیر بحرین تلاش می‌کنند. سایت میدل ایستای نوشته با بالا گرفتن تنش‌ها میان پادشاه بحرین و نخست‌وزیر، محمد بن‌زاید ولیعهد ابوظبی و محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان از حامیان پادشاه بحرین تلاش دارند تا نخست‌وزیر این کشور را برکنار کنند. انتظار می‌رود که پادشاه بحرین به زودی نخست‌وزیر را برکنار کند.

کاهش ۸۰ درصدی کشته‌های غیرنظامی عراق

سازمان ملل و یک نهاد نظارتی اظهار کردند، شمار کشته‌های غیرنظامی خشونت‌ها در عراق از آغاز سال جاری میلادی به دلیل شکست داعش به طور چشم‌گیری کاهش یافته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار کشته‌های غیرنظامی عراق در 5 ماه نخست ۲۰۱۸ در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته است.

 

ارسال نظر