کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۳۶

تقویت حضور نظامی امارات در افغانستان

کابل پیشنهاد امارات را برای آموزش نیروهای مسلح این کشور پذیرفته است. به گزارش روسیا الیوم، یک منبع دولتی افغانستانی گفته حدود ۲۰۰نیروی اماراتی به زودی به دیگر نیروها در افغانستان برای آموزش نظامی نیروهای مسلح این کشور ملحق خواهند شد.

نفوذ نیروهای ترکیه به ۳۰ کیلومتری خاک عراق

نخست‌وزیر ترکیه گفته نیروهای کشورش در عمق ۳۰ کیلومتری داخل مرزهای عراق نفوذ کرده و در آنجا مستقر شده‌اند. به‌ گزارش رویترز، بینالی ییلدیریم گفته آنکارا در تشدید حملاتش علیه نیروهای مسلح در مرزهای جنوبی‌اش و در راستای تشدید هشدارهای ترکیه در خصوص گسترش حضور نظامی‌اش در مناطق تحت سیطره کردها در عراق تردید نخواهد کرد. ییلدیریم پ‌ک‌ک را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز و ایجاد کمین‌ها و انجام حملات متهم کرده است.

آتش‌بس 3روزه طالبان برای عید فطر

در پی آتش‌بس موقتی که دولت کابل پنج‌شنبه با طالبان افغانستان اعلام کرد، این گروه شبه‌نظامی نیز شنبه آتش‌بس سه روزه‌یی را در تعطیلات عید فطر اعلام کرد. به گزارش ایسنا، طالبان گفته این آتش‌بس شامل نیروهای خارجی نمی‌شود و عملیات طالبان علیه نیروهای خارجی ادامه خواهد داشت. آنها همچنین اعلام کردند که از خودشان در برابر هرگونه حمله دفاع خواهند کرد.

اعتراض نوازشریف به حکم دادگاه درباره مشرف

در پی موافقت مشروط دادگاه عالی پاکستان با نامزدی پرویز مشرف دیکتاتور نظامی سابق در انتخابات پارلمانی ۲۵ جولای، نوازشریف نخست‌وزیر رد صلاحیت شده پاکستان به ‌شدت از تصمیم دادگاه عالی انتقاد کرد. به گزارش نیشن، نوازشریف جولای 2017 بر اثر اتهامات مالی از قدرت عزل شده است. دادگاه به مشرف اجازه داده تا به شرط حضور در جلسه ۱۳ژوئن در لاهور برگه‌های نامزدی را پر کند اما سرنوشت نامزدی او به تصمیم نهایی دادگاه عالی بستگی دارد.

قطر: ریاض منبع شر علیه دوحه است

وزیر دفاع قطر در واکنش به مخالفت عربستان با خرید سامانه موشکی اس400 از سوی قطر، ریاض را منبع شر علیه دوحه توصیف کرده است. لوموند هفته پیش خبر داده بود که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در نامه‌یی به رییس‌جمهوری فرانسه از او خواسته، مانع تحویل سامانه دفاعی اس400 از سوی روسیه به قطر شود. سلمان تهدید کرده در صورت تحویل این سامانه به قطر حمله نظامی خواهد کرد.

 

ارسال نظر