کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۷۹

امضای تفاهمنامه راهبردی روسیه و امارات

رهبران روسیه و امارات متحده عربی در راستای گسترش روابط اقتصادی و نزدیکی دیدگاه‌ها در مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی، تفاهمنامه مشارکت راهبردی امضا کردند. به گزارش اسپوتنیک در دیدار ولادیمیر پوتین با محمد بن زاید آل‌نهیان درباره همکاری برای ثبات بازار انرژی و موضوعات مهم بین‌المللی و منطقه‌یی نیز گفت‌وگو شد.

تهدید ریاض به اقدام نظامی علیه قطر

عربستان سعودی تهدید کرده اگر قطر به سامانه‌ «اس۴۰۰» دفاعی روسیه دست یابد از قدرت نظامی علیه این کشور استفاده می‌کند. لوموند نوشته، سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه عربستان در پیامی از امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه خواسته تا قطر را برای انصراف از خرید سامانه دفاعی روسیه تحت فشار قرار دهد در غیر این صورت برای نابودی این سامانه اقدامات لازم ازجمله اقدام نظامی اتخاذ خواهد کرد. پادشاه عربستان سعودی در پیام خود نسبت به مذاکرات جاری میان دوحه و مسکو درباره خرید این سامانه ابراز نگرانی کرده است. سامانه «اس۴۰۰» از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی هوایی در جهان است و ساخت روسی آن به واسطه قدرتش در انهدام همه اهداف هوایی و مقابله با همه انواع جنگنده‌ها متمایز است.

پاکستان از چین ناو جنگی می‌خرد

نیروی دریایی پاکستان برای خرید دو فروند کشتی جنگی سری 054A با چین قرارداد امضا کرد. به گزارش ایرنا، این قرارداد بین نیروی دریایی پاکستان و شرکت کشتی‌سازی چین امضا شد. طول این ناو جنگی 134متر و عرض آن 16متر و وزن استاندارد آن 3هزار و 600 تن است. قیمت هر یک از این کشتی‌ها 250میلیون دلار تخمین زده شده است.

تغییرات جدید در دستگاه حکومتی عربستان سعودی

سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی تغییراتی را در دستگاه حکومتی این کشور ایجاد کرده است. به‌ گزارش ایرنا، پادشاه عربستان دستور داده علی بن ناصر الغفیص، وزیر کار و توسعه اجتماعی عزل و احمد بن ‌سلیمان بن عبدالعزیز الراجحی به جای وی منصوب شد. تغییر نام وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی به وزارت اطلاع‌رسانی، تعیین بدر بن‌عبدالله بن فرحان آل‌سعود به عنوان وزیر فرهنگ، ایجاد هیات پادشاهی برای اداره مکه مکرمه و مشاعر مقدسه، تاسیس شورای مناطق حفاظت شده به ریاست ولیعهد محمد بن سلمان و تعیین صالح بن عبدالعزیز آل‌شیخ به عنوان وزیر مشاور و عضو کابینه و عضو شورای امور امنیتی و سیاسی ازجمله تغییرات شاه عربستان در دستگاه‌های حکومتی این کشور است. آخرین تغییرات در کابینه و پست‌های حکومتی عربستان مهر 96 انجام شده بود.

 

ارسال نظر