کاخ‌سفید درصدد پرداخت هزینه سفر رهبر کره‌شمالی

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۷۷

گروه جهان|

واشنگتن‌پست نوشته امریکا به‌دنبال راهی محتاطانه است تا هزینه اقامت کیم جونگ‌اون رهبر کره‌شمالی را که برای دیدار با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات‌متحده، به سنگاپور می‌رود تامین کند. گفته شده، پیونگ‌یانگ پول کافی ندارد و به یک کشور دیگر نیاز دارد تا هزینه‌های اقامت رهبره‌شمالی در سنگاپور را تامین کند. هزینه اقامت یک شب در هتل پنج ستاره «فولرتون» سنگاپور بیش از 6 هزار دلار است.

ترامپ تایید کرده که دیدار او با کیم جونگ‌اون مطابق برنامه قبلی ۱۲ ژوئن در سنگاپور انجام خواهد شد. رویترز نوشته، ترامپ پس از دیدار با کیم یونگ‌چول مقام ارشد کره‌شمالی در کاخ‌سفید گفته: «این نخستین سفر یک مقام کره‌شمالی به کاخ سفید در 18 سال گذشته محسوب می‌شود.» رییس‌جمهوری امریکا گفته انتظار دارد نتایج بسیار مثبتی با کره‌شمالی به دست بیاید و نشست سنگاپور می‌تواند نقطه عطفی در این زمینه باشد: «نمی‌خواهیم 12 ژوئن به سنگاپور برویم و چیزی را امضا کنیم. ما به‌دنبال آغاز یک روند هستیم.»

یورونیوز هم نوشته، کیم یونگ‌چول که او را دست راست رهبر کره‌شمالی می‌نامند، نامه‌یی از جانب کیم جونگ‌اون به ترامپ تحویل داده است. کاخ‌سفید تصاویری از رییس‌جمهوری امریکا در حال دریافت نامه‌یی در یک پاکت بسیار بزرگ از رییس سابق آژانس اطلاعاتی کره‌شمالی منتشر کرده است. ترامپ این نامه را بسیار جالب خوانده و گفته شاید زمانی محتوای آن را فاش کند.

ترامپ در شرایطی برگزاری دیدارش با رهبر کره‌شمالی را تایید کرده که میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای امریکا و از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه نگرانی خود را درباره این دیدار ابراز کرده و گفته انتظار دارد مقام‌های کره‌شمالی اقداماتی انجام دهند تا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ برداشته شود. ترامپ گفته «صدها تحریم جدید» برای کره‌شمالی در آستین دارد، اما فعلا دست نگه خواهد داشت.

 

ارسال نظر