کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۶۹۴

 2 قرارداد روس‌‌نفت با کردستان عراق

رسانه‎های کرد از امضای 2 قرارداد بزرگ نفتی بین اقلیم کردستان عراق و شرکت روسی «روس‌‌نفت» در حاشیه نشست اقتصادی سن پترزبورگ خبر دادند. به ‌گزارش ایرنا، آشتی اورامی وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق گفته، وزارت منابع طبیعی قرارداد احداث خط لوله گازی منطقه کردستان عراق به ترکیه را با شرکت روسی روس‌نفت منعقد کرد. این گزارش حاکی است، شرکت روسی مذکور وظیفه احداث خط لوله گازی منطقه کردستان عراق به ترکیه را به ارزش یک‌میلیارد و 800 میلیون دلار امضا کرده است.

 امریکا حق ندارد ترکیه را از خرید اس400 روسی منع کند

رییس‌جمهوری روسیه گفته، امریکا حق ندارد ترکیه را از خرید تسلیحات پدافند موشکی اس400 منع کند. به گزارش ریانووستی، ولادیمیر پوتین گفته فشار امریکا بر ترکیه در مساله خرید مجموعه پدافند موشکی اس400 غیرقانونی است. قرارداد فروش اس400 به ترکیه در دسامبر سال گذشته میلادی به امضا رسید.

 ترمز اصلاحات در عربستان کشیده شد

نشریه آتلانتیک با اشاره به بازداشت فعالان حقوق زنان در عربستان از توقف اصلاحات جنجالی محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی در عربستان خبر داده است. در این گزارش آمده همواره این احتمال وجود داشت که اصلاحات بن‌سلمان مخالفان را در داخل جامعه مردسالار عربستان که از تفسیر سفت و سختی از اسلام تبعیت می‌کند، تحریک کند. این نیاز آشکار برای بازداشت زنان فعال حاکی از آن است که محمد بن‌سلمان مجبور شده دوباره در طرح‌های بزرگش بازاندیشی کند.

 کمیسیون انتخابات عراق شکایات معترضان را بپذیرد

شورای عالی دستگاه قضایی عراق به کمیسیون عالی مستقل انتخابات اعلام کرده، شکایات معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی را بپذیرد. به‌ گزارش اسپوتنیک این شورا در نامه‌یی رسمی خطاب به کمیسیون عالی مستقل انتخابات برلزوم پذیرش شکایات معترضان به نتایج انتخابات براساس ماده 8 قانون شماره ۱۱ سال ۲۰۰۷ تاکید کرده است. کمیسیون انتخابات پیش‌تر اعلام کرده بود، پایان مهلت دریافت شکایت‌ها نسبت به نتایج انتخابات پنج‌شنبه جاری خواهد بود اما دادگاه عالی فدرال عراق با رد درخواست برای عدم تایید نتایج انتخابات پارلمانی تاکید کرده، مساله ارتباطی به این دادگاه ندارد.

 

ارسال نظر