کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۷۷

قطر ذخایر ارزی برای حفظ ارزش پول ملی خود را دارد

قطر ذخایر ارزی کافی برای حفظ ارزش واحد پولی خود در برابر دلار را برای سال‌های طولانی دراختیار دارد. به ‌گزارش گلف‌تایمز، واحد اطلاعات اکونومیست با بیان اینکه پروژه‌های متنوع‌سازی اقتصاد قطر منجر به تقویت رشد اقتصادی خواهد شد، گفته اگر پروژه‌های توسعه گازی درنظر گرفته شده توسط دولت به مرحله بهره‌برداری برسند پتانسیل خوبی برای رشد بالای اقتصادی وجود دارد. تنوع‌بخشی به اقتصاد و توسعه بخش خدمات که تامین مالی آن به کمک ثروت ناشی از فروش محصولات هیدروکربنی انجام می‌شود نیز فرصت‌هایی برای رشد بیشتر فراهم می‌کند.

65 نفر قربانی گرما در کراچی

حداقل ۶۵ نفر در سه روز اخیر به‌دلیل موج گرما در کراچی بزرگ‌ترین شهر پاکستان، جان خود را از دست داده‌اند. به‌ گزارش بی‌بی‌سی، ده‌ها نفر هم به‌دلیل گرمازدگی و از دست دادن آب بدن در بیمارستان بستری شده‌اند. به‌دلیل شدت گرما، میزان قطعی برق در این شهر افزایش یافته است. قطعی برق در شهر باعث مختل شدن سیستم‌های تهویه مطبوع شده است. مرکز هواشناسی گفته گرمای هوا در کراچی سه‌شنبه به ۴۳ درجه رسیده است. جز گرما، روزه گرفتن هم باعث شده تا بسیاری نتوانند این شرایط را تحمل کنند.

حبس ابد 104 نفر در ارتباط با کودتای ترکیه

دادگاهی در ترکیه ۱۰۴ افسر سابق ارتش را به جرم مشارکت در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به حبس ابد محکوم کرده است. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه، خواستار معرفی مجدد مجازات اعدام برای مسوولان کودتا شده بود. در جریان آن کودتای نافرجام ۲۰۱۶ برای سرنگونی دولت اردوغان ۲۶۰ نفر کشته و ۲۲۰۰ نفر زخمی شدند. دولت ترکیه ۱۵۰هزار نفر از کارکنان دولت را اخراج و حدود ۵۰هزار نفر را بازداشت کرده است. به گزارش آناتولی، اردوغان علاوه بر حمایت از احیای مجدد قانون مجازات اعدام گفته بود متهمان باید روپوش‌هایی به سبک زندان گوانتانامو به تن کنند.

برکناری معاون ارشد وزارت کشور افغانستان

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده ژنرال مراد علی‌مراد معاون ارشد وزارت کشور افغانستان، ازسوی محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان برکنار شده است. دلیل برکناری مراد تاکنون اعلام نشده اما برخی رسانه‌ها گزارش دادند پس از وقوع انفجار در ورودی مرکز توزیع شناسنامه در غرب کابل که حدود ۷۰ نفر کشته برجا گذاشت، رییس‌جمهوری افغانستان تصمیم گرفته تا مراد علی‌مراد را برکنار کند.

 

ارسال نظر