درگیری نیروهای اماراتی و قطری در یمن

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۷۶

گروه جهان   درگیری شدید بین نیروهای اماراتی و قطری در شهر «تعز» واقع در جنوب یمن با استفاده از انواع تسلیحات سنگین و متوسط همچنان ادامه دارد. به گزارش المیادین، درگیری نیروهای اماراتی و قطری از شب دوشنبه آغاز شده و تاکنون براثر این درگیری چندین نفر از طرفین کشته و زخمی شده‌اند. اهالی شهر تعز گفته‌اند که تشنج زیادی بر محله‌های شهر حاکم است و صدای شلیک گلوله از محله‌های مختلف شهر شنیده می‌شود. این در حالی است که تاکنون علل درگیری میان نیروهای متجاوز اماراتی و قطری به یمن مشخص نشده است. گفته شده، در درگیری میان نیروهای اماراتی و قطری همچنین 2نفر از نیروهای عبدربه منصور هادی رییس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند درگیری میان نیروهای اماراتی و قطری در پی تهاجم افراد مسلح به معین الدهبلی استاندار تعز و محمد قاید الطاهری محافظ وی رخ داده است. در این حمله الدهبلی زخمی اما محافظ وی کشته شده است. شهر تعز در تصرف دولت مستعفی و فراری عبدربه منصور هادی و نیروهای متجاوز ائتلاف عربی است.

عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی متشکل از امارات، قطر، کویت، بحرین و نیز همراهی مراکش، مصر، اردن و سودان و با چراغ سبز امریکا از ششم فروردین سال 1394 به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری به قدرت و مقابله با جبهه مقاومت مردمی یمن به این کشور حمله کرده است. حمله نظامی ائتلاف تحت رهبری سعودی گرچه تاکنون موفق به تحقق اهداف خود نشده، اما باعث مرگ بیش از 15 هزار یمنی و ویرانی ساختارهای این کشور فقیر شده است. برخی گزارش‌های حاکی از آن است که امارات برای حفظ سودان در این جنگ اعلام کرده در تعدادی از شهرهای این کشور مواد غذایی توزیع می‌کند. بن‌زاید آل‌نهیان رییس هلال احمر امارات، در این باره گفته که هیاتی عازم خرطوم شده تا بر روند تهیه موادغذایی از بازارهای محلی و رسیدن آن به دست نیازمندان در مناطق مختلف، نظارت داشته باشند. پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر احتمال خروج سودان از جنگ یمن به‌دلیل مشکلات اقتصادی منتشر شده بود. گفته شده، شماری از نمایندگان مجلس سودان از عمر البشیر رییس‌جمهوری این کشور خواسته‌اند هرچه زودتر نیروهای نظامی سودان را از یمن خارج کند.

 

ارسال نظر