کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۰۱

سقوط جرثقیل در مکه مکرمه

سقوط جرثقیل در مکه مکرمه یک بار دیگر مساله بی‌کفایتی و مدیریت غلط آل‌سعود در اداره حرمین شریفین به‌ ویژه در آستانه عمره رمضانیه را برجسته‌تر از گذشته کرد. به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه این حادثه در ساعات پس از نماز ظهر یک‌شنبه روی داد و جرثقیل در مسیر حرکت زایران و عمره‌گزاران نبود، سقوط آن تلفاتی دربرنداشت. بروز حوادث مختلف در سال‌های گذشته و بی‌مسوولیتی آل‌سعود در قبال حوادث و سیاسی شدن حج، درخواست‌ها برای بین‌المللی کردن اداره حج را بیش از پیش جدی کرده است.

دیدار صدر با رهبر ائتلاف فتح

دفتر مقتدا صدر روحانی بانفوذ شیعه که توانست با کسب بیشترین آرا پیشگام انتخابات پارلمانی عراق شود، با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: صدر با هادی عامری رهبر ائتلاف فتح و رییس سازمان بدر دیدار کرده است. ائتلاف اتحاد فتح در انتخابات اخیر عراق با کسب ۴۷کرسی در جایگاه دوم قرار گرفته است. صدر پیش‌تر نیز با حیدر عبادی نخست‌وزیر فعلی عراق دیدار کرده بود. از آنجا که مقتدا صدر خود در این انتخابات نامزد نشده، نمی‌تواند نخست‌وزیر باشد؛ اما این پیروزی، وی را در جایگاهی می‌نشاند که می‌تواند در تعیین نخست‌وزیر بعدی عراق نقش کلیدی داشته باشد.

درخواست عادی‌سازی روابط اردن و قطر

جمعی از نمایندگان اردنی و قطری با امضای یادداشت مشترکی از هانی‌الملقی نخست‌وزیر اردن خواستند، سطح نمایندگی دیپلماتیک این کشور در قطر را به حالت عادی بازگرداند. به گزارش ایسنا، امضاکنندگان این یادداشت ابراز امیدواری کرده‌اند، درخواست‌شان پاسخ مثبت تمیم بن‌حمد آل‌ثانی امیر قطر را در پی داشته باشد. اردن ششم ژوئن ۲۰۱۷ سطح روابط دیپلماتیک خود با قطر را کاهش داده و سفیر خود را از دوحه فراخواند و از سفیر قطر نیز خواست شهر امان را ترک کند. امان این تصمیم را در پی بحران میان عربستان و متحدانش با قطر اتخاذ کرد.

اردوغان به‌دنبال آرای رای‌دهندگان ترک در اروپا

هزاران نفر از هواداران رجب طیب اردوغان در همایش انتخاباتی که در حمایت از او در سارایووی بوسنی برگزار شد، شرکت کردند. به گزارش ایسنا، رییس‌جمهوری ترکیه برای شرکت در این گردهمایی به بوسنی سفر کرد تا در جمع حدود ۱۵هزار نفری از حامیان خود حاضر شود. هدف اردوغان جلب آرای ترک‌های ساکن کشورهای اروپایی است. انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه ماه آینده برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر