کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۲۰۹

تعرفه‌های جدید ترکیه بر کالاهای امریکایی

آنکارا در اقدامی تلافی‌جویانه و در پاسخ به تعرفه‌های گمرکی جدید اعمال شده از سوی واشنگتن به واردات فولاد و آلومینیوم بر کالاهای وارداتی امریکا تعرفه‌های مضاعف وضع می‌کند. به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه وزارت اقتصاد ترکیه گفته این کشور به کالاهای وارداتی امریکایی همچون زغال‌سنگ، کاغذ، گردو، بادام، تنباکو، برنج، خودرو، لوازم‌ آرایشی، ماشین‌آلات و تولیدات پتروشیمی مالیات‌های جدیدی وضع می‌کند. ورود این کالاها سالانه حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار است و مالیات‌های احتمالی بر آنها به رقمی بیش از 266میلیون دلار خواهد رسید. این اقدام پس از شکست تلاش‌های آنکارا برای معافیت تولیدات ترکیه از اعمال تعرفه‌های گمرکی امریکا صورت گرفته است.

امریکا بین مذاکره با طالبان و جنگ انتخاب کند

روسیه اعلام کرده، امریکا یا مذاکره مستقیم با طالبان کند یا در سال‌های پیش‌‌رو با جنگی فرسایشی و خونین در افغانستان مواجه می‌شود. به گزارش بلومبرگ ضمیر کابولوف نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در افغانستان گفته، خودداری امریکا از مذاکره با طالبان که کنترل ۴۰درصد خاک افغانستان را در دست دارد، قابل قبول نیست.

اروپا برای همکاری با باکو شرط گذاشت

پارلمان اروپا شرط امضای توافقنامه جدید همکاری اتحادیه اروپا با جمهوری آذربایجان را رعایت ارزش‌های دموکراسی، حاکمیت قانون، حقوق بشر و آزادی‌های اساسی اعلام کرد. به گزارش ایرنا، پارلمان اروپا از شورای اتحادیه اروپا خواسته به باکو یادآوری کند هیچ توافقنامه‌یی با کشوری که ارزش‌های اساسی اتحادیه اروپا را رعایت نمی‌کند، تصویب نمی‌شود. اروپا همچنین از باکو خواسته با فساد و جرایم اقتصادی دیگر مبارزه کند.

تحقیق درباره تلاش برای ترور اردوغان

سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و کشورهای حوزه بالکان تحقیقات مشترکی درباره حمله برنامه‌ریزی شده علیه رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در جریان سفرش به بوسنی هرزگووین آغاز کرده‌اند. به گزارش اسپوتنیک یک منبع مطلع اعلام کرد، اطلاعاتی از یک حمله احتمالی در جریان سفر اردوغان به بوسنی و هرزگووین که قرار بود یک‌شنبه انجام شود به دست آمده است. این اطلاعات توسط سرویس‌های اطلاعاتی مقدونیه به دست آمده که به سرویس اطلاعات ترکیه داده شده است. اردوغان ۲۰۱۴ رییس‌جمهور ترکیه شد و در انتخابات پیش‌‌رو که قرار است ۲۴ژوئن برگزار شود به عنوان کاندیدای حزب حاکم شرکت کرده است.

 

 

ارسال نظر