کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۱۷

 تداوم کاهش ارزش لیر ترکیه

نگرانی‌ها از سیاست‌گذاری‌های آنکارا باعث شده لیر ترکیه در پایان معاملات هفتگی به سطح برابری بی‌سابقه‌یی در برابر دلار برسد. به گزارش رویترز، هر دلار امریکا به 4.5038 لیر رسیده و از ابتدای ۲۰۱۸ تاکنون ۱۵درصد از ارزش خود را از دست داده است. لیر ترکیه یکی از ضعیف‌ترین عملکردها در بین واحدهای پولی کشورهای نوظهور را داشته است. اردوغان گفته در صورت پیروزی مجدد در انتخابات زودهنگام، کنترل   روی سیاست‌گذاری‌های پولی را افزایش خواهد داد.

 فروش ۴۵ میلیون دلار تسلیحات امریکایی به بحرین

امریکا با فروش بمب به ناوگان هوایی بحرین به ارزش ۴۵میلیون دلار موافقت کرد. به گزارش رویترز، وزارت خارجه امریکا اعلام کرده واشنگتن با فروش ۳۰۰۰ بمب به ارزش حدودی ۴۵میلیون دلار به بحرین جهت تقویت عملیات‌ جنگنده‌های اف۱۶ ناوگان هوایی این کشور موافقت کرده است. این قرارداد فروش بنابر درخواست دولت بحرین انجام شده است.

 ده‌ها کشته و زخمی در ننگرهار افغانستان

چند انفجار پی‌در‌پی در استادیوم ورزشی جلال‌آباد مرکز ایالات ننگرهار در شرق افغانستان دست‌کم 8نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی برجای گذاشت. به گزارش یورونیوز، استادیوم این شهر در نخستین روز ماه رمضان میزبان یک مسابقه کریکت بود. طالبان دست داشتن در این انفجارها را رد کرده است.

 اردوغان، اسراییل را با آلمان نازی مقایسه کرد

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه با محکوم کردن شدید کشتار تظاهرکنندگان مرز نوار غزه، اسراییل را با رژیم آلمان نازی مقایسه کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اردوغان در جریان جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول گفت: «هیچ تفاوتی میان وحشیگری علیه یهودیان اروپا در ۷۵سال گذشته و رنجی که برادران ما در غزه می‌کشند، وجود ندارد.» سازمان همکاری‌های اسلامی در پایان این نشست با صدور بیانیه‌یی از سازمان ملل خواست تا درباره این کشتار تحقیق کند.

 بازداشت 7 نفر به اتهام همکاری با خارج در عربستان

عربستان 7 فعال حقوق زنان را به اتهام همکاری با طرف‌های خارجی و ارائه کمک مالی به دشمنان ریاض در خارج دستگیر کرد. به گزارش رویترز، مقام‌های امنیتی گفته‌اند: دستگاه ذی‌ربط از مدت‌ها پیش فعالیت این اشخاص را که به‌طور سازماندهی شده اصول ثابت دینی و ملی را نادیده می‌گرفتند، زیر نظر داشته‌اند.

 

 

ارسال نظر