کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۳۷

احتمال افزایش نیروهای بریتانیایی در افغانستان

دولت بریتانیا درنظر دارد 400 نیروی جدید به افغانستان بفرستد. به گزارش بی‌بی‌سی، وزیر دفاع بریتانیا در نامه‌یی به ترزا می ‌نخست‌وزیر این کشور، خواستار افزایش نیروهای این کشور در افغانستان شده است. در حال حاضر ۶۰۰ نیروی امنیتی بریتانیایی در کابل حضور دارند. نقش نیروهای بریتانیایی در افغانستان بیشتر بر محور آموزش نیروهای افغانستان است. ناامنی‌های افغانستان در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

درخواست محاکمه اسراییل در دیوان بین‌المللی لاهه

مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه، محاکمه اسراییل در دیوان بین‌المللی لاهه را خواستار شده است. به گزارش رویترز، درخواست ترکیه در پس گشایش سفارت امریکا در بیت‌المقدس و درگیری‌های خشونت‌‌بار در سرزمین‌های اشغالی مطرح شده است. در جریان این درگیری‌ها

62 فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند. چاووش‌اوغلو هشدار داده وخامت شرایط در غزه می‌تواند به مناسبات آنکارا-تل‌آویو لطمه بزند.

احضار سفیر هند به وزارت خارجه پاکستان

دولت پاکستان با احضار سفیر هند مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به جان باختن چهار غیرنظامی کشورش در منطقه مرزی ابلاغ کرد. به گزارش ایرنا، وزارت خارجه پاکستان با احضار سفیر هند از دهلی خواسته مانع نقض مکرر آتش‌بس و تیراندازی در نوار مشترک مرزی شوند. یک زن و سه کودک در تیراندازی بی‌دلیل نیروهای هندی در منطقه مرزی کشته شده‌اند. خط مرزی هند و پاکستان خطرناک‌ترین خط مرزی دنیا خوانده شده است.

خروج نیروهای ویژه دانمارک از عراق

با آزادی بیشتر مناطقی که تحت کنترل داعش بوده، دانمارک ۶۰ نیروی ویژه خود را از عراق خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت دفاع دانمارک آمده؛ خروج تدریجی نیروها در اواخر پاییز تکمیل خواهد شد. دانمارک هنوز حدود ۱۸۰ پرسنل نظامی در پایگاه هوایی الاسد در عراق دارد و در شناسایی راداری به‌عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی ضدداعش مشارکت می‌کند.

تشکیل سومین بانک بزرگ عربستان

بانک سعودی انگلیسی ساب و بانک‌الاول توافق کردند تا طی قراردادی که سومین بانک بزرگ عربستان‌سعودی را با سرمایه‌یی حدود ۷۷میلیارد دلار تشکیل می‌دهد، با هم ادغام شوند. به گزارش مهر، ادغام این دو بانک نخستین پیوند مهم بانکی عربستان در ۲۰ سال اخیر است و در راستای تلاش ریاض برای تحول اقتصادی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است. ۴۰درصد سهام ساب، تحت مالکیت هولدینگ اچ‌اس‌بی‌سی بریتانیاست و ۴۰درصد سهام‌ الاول هم متعلق به رویال بانک اسکاتلند است. این دو بانک در آوریل گذشته مذاکره در مورد ادغام را آغاز کرده بودند.

 

ارسال نظر