کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۵۸

تلاش برای تشکیل ائتلاف بزرگ‌تر در عراق

با شمارش بیش از ۹۵درصد آرا توسط کمیسیون انتخابات عراق، تحرک‌ها برای تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان که قرار است نخست‌وزیر را انتخاب کند، بیشتر شده است. به‌ گزارش رویترز، نتایج اولیه شمارش آرا از پیروزی فهرست «سائرون» به رهبری مقتدی صدر روحانی شیعی، حکایت دارد. براساس قانون اساسی عراق، رییس‌جمهوری، نامزد بزرگ‌ترین فراکسیون در پارلمان را مامور تشکیل دولت می‌کند. رسانه‌های عراقی گزارش داده‌اند که فهرست فتح‌ و دولت قانون به رهبری نوری‌المالکی نخست‌وزیر سابق عراق، برای تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر در حال مذاکره هستند.

تلفات سنگین طالبان در فراه افغانستان

طالبان از شهر فراه افغانستان بیرون رانده شده‌اند. گفته شده، در درگیری طالبان و نیروهای دولتی ۲۵ نفر از نیروهای دولتی جان خود را از دست داده‌اند و ٣٠٠ نفر از نفرات طالبان نیز کشته شده‌اند. به گزارش ایسنا، فراه در دو روز گذشته صحنه نبرد سنگین میان شورشیان و نیروهای امنیتی افغان بود. گفته شده، وضعیت شهر به حالت عادی بازگشته و شهر از نیروهای دشمن پاکسازی شده‌ است. کارشناسان معتقدند در عملیات پاکسازی فراه از طالبان عدم هماهنگی میان نیروهای امنیتی افغان و همچنین میان بخش‌های نظامی و غیرنظامی مشهود بوده است.

سلب تابعیت ۱۱۵ شهروند بحرینی

دادگاهی در بحرین 115 شهروند این کشور را سلب تابعیت و 53 نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرده است. به گزارش الخلیج الجدید، 138 نفر در دادگاهی در بحرین به اتهام آنچه اقدامات تروریستی اعلام شده محاکمه شده‌اند. دادگاه درنهایت 115 نفر از این افراد را سلب تابعیت و 53 نفر دیگر را به حبس ابد و شماری دیگر را به حبس بین 6 تا 15 سال محکوم کرده است. سازمان‌های بین‌المللی بارها به منامه درباره تشدید سرکوب فعالان سیاسی و اجتماعی هشدار داده‌اند.

126 ماه حبس برای روزنامه‌نگار ترک

روزنامه جمهوریت اعلام کرده دادستان آنکارا با صدور کیفرخواستی، خواهان مجازات 126 ماه حبس برای هایری دمیر خبرنگار خبرگزاری مزوپوتامیا به مخالفت با عملیات عفرین و تبلیغ تروریست‌ها متهم شده است. اواخر ژانویه سال جاری هایری دمیر پس از مصاحبه با احمد فاروق اونسال نماینده شهر آدیامان در مجلس ملی ترکیه و در ادامه انتشار مطالبی علیه عملیات عفرین دستگیر و سپس به شرط تحت کنترل بودن آزاد شد. زندانی شدن بیش از 150 خبرنگار در ترکیه در ایام پساکودتا انتقادهای گسترده‌یی را علیه دولت ترکیه در پی داشته است.

 

ارسال نظر