کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۲۲

فهرست العبادی و صدر پیشتاز انتخابات عراق

یک مقام کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرده، ائتلاف النصر به رهبری حیدرالعبادی و فهرست «سائرون نحوالاصلاح» به ریاست مقتدی صدر پیشتاز انتخابات شنبه هستند. به گزارش القدس‌العربی در کردستان عراق نیز فهرست «الجیلالجدید» بر فراکسیون‌های سیاسی دیگر نظیر تغییر، جنبش دموکراسی و عدالت به رهبری برهم صالح در اربیل و کرکوک پیشی گرفته است. دو حزب اصلی اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان عراق همچنان جایگاه خود را در صدر حفظ کرده‌اند.

 

امریکا به ترکیه جنگنده می‌دهد

امریکا جنگنده آذرخش اف35 را تا ماه ژوئن به ترکیه تحویل می‌دهد. آنکارا پیش‌تر درخواست خرید 116فروند از این نوع جنگنده را به واشنگتن داده بود اما پس از تلاش برای خرید سیستم پدافندی اس400 از روسیه، امریکا فروش اف35 به ترکیه را تعلیق کرد. قرار است امریکا نخستین جنگنده اف35 را تا ماه ژوئن به ترکیه تحویل دهد. گفته شده، واشنگتن انتظار دارد ترکیه ضمن انصراف از خرید سامانه اس400 روسی از امریکا سامانه پاتریوت خریداری کند.

درگیری مسلحانه در جلال‌‌آباد افغانستان

رسانه‌های محلی افغانستان از وقوع چندین انفجار و در جریان بودن درگیری‌های مسلحانه در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان خبر داده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، افراد مسلح ناشناس بر چند اداره این شهر مسلط شده‌اند و درگیری‌ها تا عصر یک‌شنبه ادامه داشت. حدقل 4 نفر در جریان این تیراندازی‌ها کشته‌ شده‌اند.

 

بازداشت وابسته نظامی امریکا در پاکستان

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان سرهنگ جوزف امانوئل هال، وابسته نظامی سفارت امریکا در پاکستان را هنگام خروج از کشور بازداشت کرده است. به گزارش خیبرنیوز، گفته شده این دیپلمات امریکایی اوایل ماه آوریل سال جاری با عبور از چراغ قرمز، دو موتورسوار پاکستانی را در یکی از چهارراه‌های اسلام‌آباد زیر گرفت که در نتیجه یک موتورسوار کشته و دیگری زخمی شد.

دستگیری سرکرده داعش در مرز عراق-ترکیه

یک سرکرده عراقی داعش در مرز این کشور با ترکیه دستگیر شد. به گزارش بغدادالیوم، اسماعیل الوان العیساوی با کمک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عراق و ترکیه دستگیر شده است. این ششمین مقام ارشد داعشی است که در یک هفته اخیر در عراق یا مرز با ترکیه دستگیر می‌شود. سازمان اطلاعات و امنیت عراق گفته، ردگیری‌ها به مناطقی رسیده که احتمالا می‌رود ابوبکرالبغدادی رهبر داعش در آن مخفی شده باشد.

 

ارسال نظر