اروپایی‌ها گشایش سفارت امریکا در قدس را تحریم کردند

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۲۰

گروه جهان

اغلب کشورهای اروپایی که برای مراسم افتتاحیه سفارت امریکا در قدس دعوت شده‌اند، ضمن بی‌اعتنایی به دعوت، این مراسم را تحریم کردند.

به گزارش ایرنا، براساس تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، سفارت این کشور قرار است دوشنبه(امروز) به‌طور رسمی در مراسمی از تل‌آویو به ساختمان کنسولگری امریکا در محله ارنونا در شهر قدس منتقل شود. بیشتر اروپایی‌ها و همچنین نمایندگان روسیه، مصر و مکزیک در این مراسم حضور پیدا نمی‌کنند. استرالیا، آلمان، ایرلند، مالت، پرتغال، لهستان و سوئد نیز در میان کشورهایی هستند که دعوت رژیم صهیونیستی برای حضور در این مراسم را رد کرده‌اند. بریتانیا و فرانسه نیز از جمله کشورهای تحریم‌کننده مراسم افتتاحیه سفارت امریکا در قدس هستند. وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی چهار روز پیش از مراسم بازگشایی سفارت امریکا در قدس برای 86 سفیر در اسراییل دعوتنامه فرستاده که تنها 30 سفیر آن را قبول کرده‌اند.

رسانه‌های اسراییلی به نقل از یک دیپلمات اروپایی بدون ذکر ملیت و نام او نوشتند: «دعوت از ما برای جشن گرفتن رخدادی که با آن مخالفیم و آن را محکوم می‌کنیم، کمی عجیب است.» روزنامه هاآرتص پیش‌تر نوشت: یک هیات امریکایی برای حضور در این مراسم به اسراییل سفر می‌کنند؛ ایوانکا ترامپ دختر رییس‌جمهوری امریکا به همراه همسرش جرد کوشنر در راس این هیات هستند و استیو منوچین وزیر خزانه‌داری امریکا و 12 عضو کنگره نیز این هیات را همراهی می‌کنند. براساس برخی گزارش‌ها، ترامپ در این مراسم حضور نخواهد یافت اما احتمالا از طریق ویدیوکنفرانس زنده سخنرانی خواهد کرد. جمعه گذشته و در آستانه اجرایی‌شدن انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس، صدها فلسطینی برای هفتمین جمعه پیاپی در مرز غزه و سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند.

 

ارسال نظر