کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۸۱

توافق نفتی بغداد و اربیل

دولت اقلیم کردستان عراق از قبول پیشنهادش ازسوی بغداد مبنی بر صادرات نفت کرکوک به ترکیه از طریق اقلیم خبر داده است. به گزارش الحیات، دوطرف پیش‌تر مذاکرات درخصوص اختلافات نفتی پیچیده را به بعد از انتخابات که قرار است ۱۲ مه برگزار شود، موکول کرده بودند. تفاهم اولیه درخصوص مسائل مرتبط با مدیریت فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی در اقلیم به امضا رسیده‌اند و بغداد گفته حقوق ماهانه کارمندان را پرداخت می‌کند. این اتفاق پس از امتیازدهی‌ کردها در پی پیامدهای همه‌پرسی استقلال کردستان عراق بوده است.

چند انفجار انتحاری در کابل

سه انفجار مهیب چهارشنبه کابل را لرزانده که چند زخمی برجای گذاشته است. به ‌گزارش یورونیوز، پلیس کابل اعلام کرده انفجارها در نزدیکی یک مرکز پلیس واقع در مرکز شهر رخ داده است. گفته شده، یک بمب‌گذار انتحاری خود را در مقابل مرکز پلیس در مرکز شهر کابل و در منطقه‌یی نزدیک سفارتخانه کشورهای خارجی و ادارات دولتی منفجر کرده است.

چند حمله به اهداف اقتصادی در عربستان‌سعودی

منابع یمنی از اقدام ارتش و کمیته‌های مردمی در شلیک چندین موشک به اهداف اقتصادی رژیم سعودی در ریاض به تلافی جنایات مستمر آل‌سعود علیه ملت یمن خبر دادند. به گزارش الجزیره، یگان موشکی یمن، بندر الجاف و اهداف اقتصادی دیگری در شهر ریاض را با چندین موشک بالستیک از نوع «برکانH2 » هدف قرار داده است.

دیدار وزرای دفاع عراق و ایتالیا

روبرتا پینوتی وزیر دفاع ایتالیا، در سفری از پیش اعلام نشده به بغداد با همتای عراقی خود دیدار کرد. به گزارش سومریه نیوز، دو طرف عراقی و ایتالیایی شماری از پرونده‌های امنیتی و هماهنگی در زمینه آموزش نیروهای عراقی در مرحله آتی را بررسی کردند. ایتالیا یکی از اعضای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به رهبری واشنگتن است.

هشتگ «کافی است» ترکیه‌‌‌ای‌ها علیه اردوغان

پس از اینکه رییس‌جمهور ترکیه گفت‌ اگر مردم بخواهند وی استعفا خواهد داد بیش از یک میلیون نفر در فضای توییتر از هشتگ «تامام» به معنای «بس است» استفاده کردند. به گزارش رویترز، رقبای رجب طیب اردوغان در انتخابات نیز از این هشتگ استفاده کردند. محرم اینجه ‌کاندیدای بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه گفته «زمان می‌گذرد، دیگر بس است.» سخنگوی اردوغان با رد موج توییتری گفته بیشتر کسانی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند از کشورهایی بودند که اعضای فتو (حامیان گولن) و پ‌ک‌ک در آنجا فعال هستند.

 

ارسال نظر