کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۰۵

دمیرتاش: شگفتی‌ساز خواهیم شد

نامزد حزب دموکراتیک خلق در انتخابات زودهنگام 24 ژوئن ترکیه درحالی که در زندان به‌سر می‌برد، گفته: «اگر انتخابات به دور دوم بکشد از محرم اینجه (کاندیدای حزب مردم جمهوری‌خواه)، مرال آکشنر (کاندیدای حزب خوب) و تمل کرم‌الله‌اوغلو (کاندیدای حزب سعادت) درخواست خواهم کرد که از من حمایت کنند.» به گزارش حریت، صلاح‌الدین دمیرتاش گفته اعضای حزب و میلیون‌ها جوان به نمایندگی از او، کمپین انتخاباتی را پیش خواهند برد. دمیرتاش تاکید کرده حزبش در انتخابات شگفتی‌ساز خواهد بود.»

نیروی هوایی افغانستان ۳۰ کودک را کشته است

نیروی هوایی افغانستان آوریل گذشته با موشک و مسلسل به جشنی مذهبی حمله کرده و باعث کشته شدن ۳۰ کودک شده است. سازمان ملل گفته افغانستان به اصول مقرر درباره جنگ اهمیت نمی‌دهد. حمله هوایی ارتش افغانستان به جشنی مذهبی در ولایت قندوز در منطقه دشت‌ارچی صورت گرفته که از کانون‌های طالبان به‌شمار می‌آید.

اعلام تاریخ انتخابات پارلمانی کردستان عراق

نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ را زمان برگزاری انتخابات پارلمان کردستان تعیین کرد. به گزارش سومریه‌نیوز، قرار بود انتخابات پارلمانی کردستان عراق اول نوامبر ۲۰۱۷ برگزار شود اما بعد از اینکه پارلمان کردستان تصمیم به تمدید دوره کنونی پارلمان به مدت 8 ماه گرفت، این انتخابات به تعویق افتاد. علت این تعویق فضای حاکم بر اقلیم در پی همه‌پرسی استقلال کردستان عراق بود.

کمک 13 میلیون دلاری قطر به غزه

رییس کمیته بازسازی قطر در نوار غزه از ارائه کمک مالی فوری به نوار غزه به ارزش 13.7 میلیون دلار خبر داده است. به گزارش فلسطین‌الیوم، این کمک مالی به‌مناسبت فرارسیدن ماه رمضان به‌ویژه در سایه شرایط سخت غزه و توقف پرداخت حقوق کارمندان، بسته شدن گذرگاه‌ها و از بین رفتن ارائه برخی خدمات در غزه صورت گرفته است. نماینده قطر گفته این کمک به بخش‌های آموزش، بهداشت و مسکن خواهد بود. غزه که در آن بیش از 2میلیون نفر زندگی می‌کنند، به‌دلیل محاصره ۱۱ساله اسراییل از شرایط معیشتی بد و نامناسب رنج می‌برد.

 

ارسال نظر