کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۲۴

 پوتین برای چهارمین‌بار سوگند یاد کرد

مراسم سوگند چهارمین دوره فعالیت ولادیمیر پوتین در سمت رییس‌جمهوری روسیه دیروز دوشنبه برگزار ‌شد. به گزارش خبرگزاری آلمان، بیش از 5 هزار نفر برای حضور در مراسم ادای سوگند پوتین در کرملین دعوت شده‌اند. قانون روسیه اجازه ریاست‌جمهوری بیش از 2 مرحله متوالی را نمی‌دهد. پوتین پس از 2 دوره متوالی ریاست‌جمهوری از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در سمت نخست‌وزیری این کشور حضور داشت. کرملین با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد رییس‌جمهوری روسیه پس از مراسم تحلیف و انحلال کابینه، مجددا دیمیتری مدودف را برای تصدی سمت نخست‌وزیری روسیه به دوما معرفی کرده است.

 نیمی از مردم افغانستان زیر خط فقر هستند

اداره مرکزی آمار افغانستان اعلام کرده بیش از ۵۴درصد مردم این کشور در سال ۱۳۹۵ زیر خط فقر قرار داشتند که در مقایسه با سال قبلی آن، ۱۶درصد افزایش داشت. به گزارش بی‌بی‌سی، وزیر اقتصاد افغانستان اعلام کرده سطح فقر براساس آخرین آمار ۳۸درصد بوده که در گزارش جدید به ۵۴درصد افزایش یافته است. گفته شده، افت رشد اقتصادی، عدم توازن میان رشد اقتصادی و جمعیت کشور، پایین بودن رشد تولید داخلی و متکی بودن افغانستان به واردات از دلایل عمده این وضعیت است.

 حمله هوایی عراق به مواضع داعش در سوریه

دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرده جنگنده‌های این کشور مواضع داعش در شرق سوریه را بمباران کردند. به گزارش رویترز، در این بیانیه آمده حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، به نیروی هوایی این کشور دستور داده تا ضربه‌یی دردناک به فرماندهان داعش در جنوب دشیشه واقع در خاک سوریه وارد آورد. در همین حال، یک منبع امنیتی در عراق از ترور فاروق محمد زرزور نامزد انتخابات این کشور و عضو ائتلاف «الوطنیه» به ریاست ایاد علاوی در نزدیکی منزلش در جنوب موصل خبر داد؛ داعش مسوولیت ترور این نماینده را برعهده گرفته است.

 برگزاری کنفرانس امنیتی خاورمیانه در استانبول

کنفرانس دو روزه «ترتیبات نوین امنیتی خاورمیانه و شمال آفریقا» با حضور میهمانان خارجی، کارشناسان ایرانی و صاحب‌نظران کشورهای منطقه در هتل ماریوت استانبول برگزار شد. به گزارش ایرنا، در قالب این کنفرانس، نشست‌های تخصصی با موضوعات رقابت و همکاری برای تعیین ساختار امنیتی جدید در خاورمیانه در سایه تحول طبیعت، درگیری‌ها و درک تهدید، نقش بازیگران و منابع منطقه‌یی، موضوع یمن و راهکارهای مرتبط با آن، امکانات همکاری‌های دو و چندجانبه برگزار شد.

 

ارسال نظر