کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۸۱

امارات جزیره سقطری یمن را اشغال کرد

امارات جزیره سقطری یمن را اشغال و نیروهای عبدربه منصور هادی رییس‌جمهوری فراری این کشور را از آن اخراج کرد. به گزارش ایرنا، بیش از 100 نظامی اماراتی به صورت ناگهانی با چهار فروند هواپیما وارد جزیره سقطری شده و نیروهای دولت فراری یمن را از آن اخراج کردند. این هواپیماها همچنین چهار نفربر و انواع سلاح‌های مختلف را به این جزیره منتقل کردند. درگیری‌ها در یمن، سقطری را در کانون درگیری میان دولتی ضعیف و امارات قرار داده است.

درخواست برای عفو وزیر دفاع صدام

رییس پارلمان عراق از مقامات اجرایی و قضایی آزادی وزیر دفاع صدام به خاطر وخامت اوضاع جسمانی او را خواستار شده است. به گزارش اسکای‌نیوز عربی، سلیم‌الجبوری رییس پارلمان درخواست کرده تا دستور عفو سلطان هاشم احمد وزیر دفاع اسبق عراق که ۷۴ سال سن دارد را صادر کنند. سلطان هاشم احمد ۲۴ ژوئن ۲۰۰۷ به اعدام محکوم شد، اما حکمش به‌دلیل مخالفت ریاست‌جمهوری آن دوران اجرایی نشد.

واکنش تند دوحه به ریاض در پی بازداشت یک قطری

قطر اقدام مقامات سعودی را در خصوص بازداشت یک شهروند قطری به‌شدت محکوم کرد. به گزارش روسیاالیوم، سیدالکربی شهروند قطری 24 آوریل گذشته حین بازگشت از یمن در عربستان بازداشت شده است. قطر اعلام کرده اتهامی متوجه الکربی (63 ساله) نیست.

انتقال نخستین زندانی گوانتانامو به عربستان

امریکا با اعلام نخستین انتقال یکی از زندانیان گوانتانامو گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش دونالد ترامپ برای افزایش جمعیت این زندان را رد کرد. ارتش امریکا اعلام کرده انتقال احمد محمد هزاع‌الدربی به عربستان تعداد زندانی‌ها در گوانتانامو را از ۴۱ نفر به ۴۰ نفر کاهش داده است. این نخستین زندانی است که از ۱۹ ژانویه ۲۰۱۷ و یک روز پس از مراسم سوگند ترامپ این زندان را ترک کرده است.

 

ارسال نظر