کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۰۰

اتریش با امارات قرارداد نفتی امضا کرد

شرکت نفت و گاز «او‌ام‌فا» اتریش در جریان سفر صدراعظم این کشور به امارات قراردادی 1.5میلیارد دلاری (1.23میلیارد یورویی) برای مشارکت در دو میدان نفتی دریایی امارات امضا کرده است. شرکت ملی نفت امارات اعلام طبق این قرارداد 40ساله با «او‌ام‌فا» اتریش 20درصد سهم میدان‌های نفتی SARB و «ام‌لوءلوء» به شرکت اتریشی اعطا می‌شود. شرکت اتریشی

5.5 میلیارد درهم (معادل 1.5میلیارد دلار) برای ورود به این میدان‌های نفتی پرداخت کرده است.

ترکیه در هرات و قندهار کنسولگری دایر می‌کند

سفیر ترکیه در افغانستان در دیدار با محمدآصف رحیمی، استاندار هرات از تصمیم آنکارا از دایر کردن کنسولگری در شهرهای هرات و قندهار خبر داده است. به گزارش ایرنا، اوزان آرطغرل سفیر ترکیه در کابل ابراز امیدواری کرده با ایجاد این کنسولگری روابط تجاری و گردشگری بین دو کشور هر چه بیشتر تقویت شود. سخنگوی استاندار هرات تصریح کرده، آگاهان امور اقتصادی از ایجاد کنسولگری ترکیه در هرات استقبال می‌کنند و معتقدند که این اقدام سطح داد و ستد تجاری میان دو کشور را افزایش می‌دهد.

 

کسری تراز تجاری ترکیه از 20 میلیارد دلار گذشت

داده‌های اقتصادی مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد که کسری تجاری ترکیه در 3ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 63.5 درصد افزایش داشته و به رقم 20میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است. به گزارش مرکز آمار و وزارت گمرک و تجارت ترکیه، میزان صادرات این کشور در 3ماهه اول سال جاری میلادی به رقم 41میلیارد و 232میلیون دلار رسید که افزایش 9.1درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی نشان می‌دهد همچنین میزان واردات این کشور در 3ماهه اول سال جاری میلادی به رقم 61 میلیارد و 881 میلیون دلار رسید که افزایش 22.7درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

 

قطر روادید خروج کارگران خارجی را لغو می‌کند

پس از انتقادات سازمان‌های حقوقی بین‌المللی، مدیرکل کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری اعلام کرد، دولت قطر در نظر دارد به زودی موضوع لغو روادید خروج برای کارگران خارجی را در دستور کار خود قرار دهد. به گزارش ایرنا، در دو کشور عربستان و قطر که نظام کفالت حاکم است، کارگران خارجی موظف هستند برای خروج از کشور هم رضایت کارفرما یا کفیل خود را کسب کنند سپس اجازه خروج بگیرند. پیش از این برخی سازمان‌های حقوقی ازجمله دید‌بان حقوق بشر با انتقاد از نظام روادید خروج اعلام کرده بودند که این نظام به کارفرمایان اجازه می‌دهد، کارگران فعلی و سابق خود را به شکل قانونی به بهانه پرداخت خسارت به عنوان گروگان نگاه دارند.

 

ارسال نظر