کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۰:۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۲۰۶۰۸

گمانه‌زنی درباره نامزدی عبدالله گل در انتخابات ترکیه

پس از اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام توسط رجب طیب اردوغان، گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر احتمال نامزدی عبدالله گل رییس‌جمهور پیشین، مطرح شده است. به گزارش حریت، ممکن است حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه، عبدالله گل را به‌عنوان یک رقیب جدی در مقابل اردوغان که به احتمال بسیار نامزد حزب حاکم در انتخابات پیش‌رو خواهد بود، اعلام کند.

نگرانی بانک مرکزی پاکستان از افزایش قیمت دلار

بانک مرکزی پاکستان نسبت به افزایش ارزش دلار امریکا در مقابل روپیه این کشور در بازار آزاد ابراز نگرانی کرده است. به گزارش شینهوا، مقام‌های بانک مرکزی پاکستان در نشستی با صاحبان صرافی‌ها در کراچی گفتند تفاوت قیمت ارز بین بازار آزاد و بازار بین‌بانکی نباید زیاد باشد؛ ضمن اینکه بانک مرکزی در صورت نیاز اقدام به مداخله و تزریق دلار به بازار خواهد کرد. روز دوشنبه هر یک دلار به ۱۱۸روپیه در بازار آزاد رسید.

توافق امارات و عراق برای بازسازی مسجدجامع نوری

امارات با عراق و سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) توافقنامه آغاز طرح بازسازی و مرمت مسجدجامع نوری و مناره آن در موصل را امضا کرد. به گزارش خبرگزاری وام، ‎امارات و عراق توافقنامه آغاز طرح پنج ساله بازسازی مسجدجامع نوری را امضا کردند، هزینه آن ۵۰ میلیون و ۴۰۰هزار دلار امریکایی است و با همکاری با مرکز بین‌المللی مطالعه، حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی اجرایی خواهد شد.

هشدار کویت درباره ادامه بحران قطر

معاون وزیر خارجه کویت ادامه بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس را موجب ایجاد شکاف در منطقه خوانده است. به گزارش الجزیره، خالد جارالله گفت: کویت و کشورهای منطقه بر حل اختلافات این منطقه اصرار دارند. جارالله با تاکید بر اینکه ادامه یافتن اختلافات در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس موجب ایجاد شکاف و دودستگی در منطقه می‌شود، گفته با وزیر خارجه قطر راه‌های حل این بحران را بررسی کردند.

فرمانده جمعیت اسلامی افغانستان کشته شد

مقام‌های محلی ولایت فاریاب در شمال افغانستان از کشته شدن یکی از فرماندهان برجسته حزب جمعیت اسلامی خبر دادند. به گزارش ایسنا، در نتیجه انفجار مین، ژنرال غلام فاروق قاطع، فرمانده جریان موسوم به خیزش مردمی در این ولایت به همراه یکی از محافظانش کشته شد. به گفته او، در نتیجه این رویداد در بخش المار، چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند. وی در حال بازگشت از درگیری با طالبان در منطقه شیرینک در بخش پشتونکوت بوده که خودرویش منفجر شده است.

 

ارسال نظر