کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۴۴

164 کشته و زخمی در حمله انتحاری داعش در کابل

در حمله ‌انتحاری داعش به مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در کابل دست‌کم 52 نفر کشته و 112 نفر زخمی شدند. به گزارش رویترز، مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمانی افغانستان در سراسر این کشور مشغول فعالیت هستند. قرار است که این انتخابات در ماه اکتبر برگزار شود و نگرانی‌هایی در خصوص مورد حمله قرارگرفتن سایر مراکز ثبت‌نام وجود دارد.

 چین: از پروژه‌هایمان در پاکستان هدف نظامی نداریم

چین اتهام‌زنی‌ها علیه پکن مبنی‌بر اینکه از طرح چند میلیارد دلاری ایجاد یک کریدور اقتصادی در پاکستان قصد دستیابی به یکسری اهداف نظامی پنهان را دارد، رد کرد. به گزارش نیشن، پکن متعهد شده تا حدود ۶۳میلیارد دلار تا ۲۰۳۰ در زیرساخت‌های پاکستان سرمایه‌گذاری کند که از جمله این پروژه‌ها ساخت بنادر، اتوبان‌ها، راه‌آهن، فرودگاه، نیروگاه برق و زیرساخت‌های دیگر بود. چین در طرح موسوم به «کریدور اقتصادی چین-پاکستان» بندر گوادر را توسعه داده و عملیاتی کرده است. واشنگتن و دهلی مدعی شده بودند که پکن به‌دنبال تبدیل کردن بندر گوادر به یک بندر نظامی در آینده برای تسلط بر اقیانوس هند است.

 نوازشریف: مثل مشرف فرار نمی‌کنم

نوازشریف و دخترش مریم به پاکستان بازگشتند تا در جلسه دادگاه حاضر شوند. به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر سابق پاکستان و دخترش در روز 18 آوریل برای دیدار با بگوم کلثوم همسر نوازشریف که تحت درمان بیماری سرطان است به لندن رفتند. نوازشریف تاکید کرده مانند پرویز مشرف رییس‌جمهور سابق پاکستان فرار نخواهد کرد نوازشریف به اتهام فساد از سمت خود برکنار شده است.

 تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاه عربستان‌سعودی

مقامات عربستان سعودی با تایید تیراندازی در اطراف کاخ پادشاهی اعلام کرده به هنگام تیراندازی، سلمان بن عبدالعزیز در کاخ حاضر نبوده است. به گزارش یورونیوز، سخنگوی پلیس ریاض گفته نیروهای حفاظت کاخ در یک ایست بازرسی، پهپادی را شناسایی کرده و با توجه به دستوری که داشتند به آن تیراندازی کردند و آن را ساقط کردند که گویا این پهپاد نظامی نبوده و یک پهپاد تفریحی کوچک در حد اسباب‌بازی بوده است.

 تاکید اردوغان بر ادامه وضعیت اضطراری در ترکیه

رییس‌جمهوری ترکیه گفته کسب‌وکارها باید از برقراری وضعیت فوق‌العاده در ترکیه خشنود باشند، چون نه تنها آنها را از تبعات انجام عملیات تروریستی مصون کرده بلکه مانع از برگزاری اعتصاب‌های کارگری نیز شده است. به گزارش یورونیوز، پارلمان ترکیه اخیرا برای هفتمین بار وضعیت اضطراری پس از کودتای نافرجام را تمدید کرده است. وضعیتی که به رجب طیب اردوغان امکان داده پارلمان را برای تصویب قوانین مورد نیازش تحت فشار قرار دهد.

 

ارسال نظر