کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۲۰۰

 طالبان 3 کارمند افغانستان را ربود

طالبان پس از حمله به یک مرکز ثبت‌نام از رای‌دهندگان در شهرستان «الله‌یار» استان غور افغانستان، 3 کارمند کمیسیون مستقل انتخابات را همراه با دو نفر از سربازان محافظ این کارکنان با خود برد. به‌ گزارش ایرنا، هنوز ربایندگان درباره خواسته‌هایشان چیزی نگفته‌اند.

 ترکیه در حال دور شدن از اتحادیه اروپاست

یوهانس هان کمیسیونر گسترش اتحادیه اروپا گفته ترکیه به سرعت از مسیر عضویت در این اتحادیه دور می‌شود. به ‌گزارش یورونیوز، ترکیه به برداشتن گام‌های بلند برای دوری از اتحادیه اروپا، به‌ ویژه در زمینه‌های حاکمیت قانون و حقوق بنیادین ادامه می‌دهد. گزارش این مقام اتحادیه اروپا درباره روند گسترش این اتحادیه سه‌شنبه در استراسبورگ منتشر شده است. این شدیدترین انتقاد بروکسل از آنچه حرکت ترکیه به سمت اقتدارگرایی می‌خواند، به شمار می‌آید. آنکارا در پاسخ به بروکسل گفته اتحادیه اروپا رفتار منصفانه‌یی با ترکیه ندارد.

  یک میلیون آواره ساکن کردستان عراق رای می‌دهند

رییس کمیسیون انتخابات در منطقه کردستان عراق با اشاره به اسکان شمار زیادی آواره در این منطقه اعلام کرد تمام آوارگان عراقی که پس از 2014 در شهرهای کردستان عراق اسکان دارند، می‌توانند در انتخابات پارلمانی عراق رای دهند. مازن عبدالقادر گفته تمام آوارگان جنگ داعش که پس از 2014 به شهرهای اقلیم آمده و نامشان در اداره مهاجرت ثبت شده می‌توانند در انتخابات آتی پارلمان عراق (22 اردیبهشت ماه جاری) شرکت کنند.

 تمدیدحالت فوق‌العاده در ترکیه

دولت رجب طیب اردوغان در تلاش برای تمدید حالت فوق‌العاده‌یی است که پس از کودتای ناکام جولای ۲۰۱۶ اجرایی شد. به گزارش آسوشیتدپرس، در پی نشست شورای امنیت ملی ترکیه دولت ترکیه درخواست تمدید حالت فوق‌العاده برای سه ماه دیگر را تقدیم پارلمان کرد. این هفتمین تمدید حالت فوق‌العاده خواهد بود. ماه گذشته یک گزارش سازمان ملل تاکید کرد، وضعیت فوق‌العاده در ترکیه به نقض‌های حقوق بشری شامل بازداشت‌های خودسرانه و اخراج‌ها، شکنجه و سوءبرخوردها منجر شده است.

 اعلام آمادگی ریاض برای اعزام نیرو به سوریه

وزیر خارجه عربستان‌سعودی اعلام کرده کشورش آمادگی دارد تا نیروهای نظامی خود را در قالب «یک ائتلاف گسترده» به سوریه اعزام کند. به گزارش یورونیوز، عادل جبیر این پیشنهاد را در جریان دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مطرح کرده است. او گفته عربستان حاضر است، نیروهای ائتلاف اسلامی علیه تروریسم را به سوریه بفرستد. امریکا، بریتانیا و فرانسه هفته گذشته در اقدامی تجاوزکارانه سوریه را بمباران کردند.

 

 

ارسال نظر