کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۵۶

 پاکستان یک موشک کروز آزمایش کرد

ارتش پاکستان در بیانیه‌یی از پرتاب موفقیت‌آمیز یک موشک کروز ساخت داخل با برد ارتقا یافته خبر داد. به گزارش پایگاه نیشن، ارتش پاکستان می‌گوید این موشک «پیشرفته» قادر است اهداف خود در زمین و دریا را با دقت بالا هدف قرار دهد و برد آن ۷۰۰کیلومتر است. این موشک‌ موسوم به «بابور» باتوجه به سیستم‌های به کار رفته در آن قادر است تا انواع مختلفی از اهداف را با دقت بالا و حتی در غیاب جی‌پی‌اس هدف قرار دهد و به این ترتیب آن را به یک نیروی مهم برای بازدارندگی استراتژیک پاکستان تبدیل می‌کند.

 دزدی ۱۵۴ میلیون دلاری سوخت در افغانستان

اداره بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرده در سال‌های گذشته مواد سوخت موردنیاز ارتش افغانستان و امریکا به ارزش بیش از ۱۵۴میلیون دلار امریکایی دزدی شده است. در گزارش سیگار همچنین آمده، مقام‌های امریکایی از به سرقت رفتن سوخت نیروهای ارتش افغانستان و امریکا مطلع بوده‌اند. معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته این گزارش نیاز به بررسی دارد. براساس این گزارش، سرقت سوخت موردنیاز نیروهای افغانستان به معنی این است که سود به دست آمده از آن، می‌تواند منجر به فراهم‌آوری منابع مالی برای طالبان شود.

 بغداد به‌دنبال انحصار سلاح

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد برای برقراری صلح در این کشور تلاش می‌کند سلاح تنها دراختیار دولت قرار بگیرد. به گزارش سومریه‌نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق افزود: «محدود شدن سلاح دراختیار دولت موجب تحقق ثبات امنیتی در عراق می‌شود.» نخست‌وزیر عراق تاکید کرد، دولت تمایل دارد فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد کند. العبادی این اظهارات را در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس «شورای شفاف‌سازی و مبارزه با فساد» بیان کرد و گفت: «اگر با فساد مبارزه نمی‌کردیم، نمی‌توانستیم بر داعش پیروز شویم. میان فاسدان و تروریست‌ها ارتباط وجود دارد.»

 امیدواری کمرنگ به عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

به گزارش کمیسیون اروپا، امیدواری‌ها برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. به گزارش دویچه‌وله، آنکارا در حوزه‌های عدالت، قانونمداری، آزادی بیان و حقوق اولیه عقبگردهای جدی داشته و برهمین اساس هیچ‌گونه مبنایی برای پیشرفت مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا وجود ندارد. با این حال، اردوغان رییس‌جمهور ترکیه چندی پیش اعلام کرد که ترکیه همچنان به کار با اتحادیه اروپا پایبند است. با وجود انتقادهای شدید، اتحادیه اروپا، ترکیه را شریک کلیدی خود در برخی حوزه‌ها ازجمله پناهجویان اعلام کرد.

 

ارسال نظر