کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۷۰

عربستان ۵ ناو جنگی می‌خرد

ولیعهد عربستان‌سعودی توافق خرید ۵ ناوچه جنگی را با وزیر دفاع اسپانیا امضا کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد بن سلمان که به اسپانیا سفر کرده توافق خرید ۵ ناوچه جنگی به ارزش 1.8میلیارد یورو (2.2 میلیارد دلار) را با وزیر دفاع اسپانیا امضا کرد. این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری از مادرید خواسته‌اند به‌دلیل تجاوز عربستان به یمن که بیش از ۱۰ هزار قربانی غیرنظامی برجای گذاشته از فروش هر گونه سلاح به عربستان‌سعودی خودداری کند.

11 کشته در حمله طالبان

مقام‌های محلی ولایت هرات در غرب افغانستان تایید کرده‌اند در حمله طالبان به یک پاسگاه نیروهای پلیس در ولسوالی شیندند ولایت هرات ۱۰ سرباز و یک فرمانده پلیس کشته شده‌‍‌‌‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، در این حمله ۱۵ نفر کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند. مسوولان ولایت هرات می‌گویند که سربازان پلیس با سلاح سنگین و تجهیزات پیشرفته دید در شب مجهز بودند و آنان اکنون کنترل این پاسگاه دوباره در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان است.

آغاز کمپین‌های انتخاباتی در عراق

کمپین‌های تبلیغاتی ائتلاف‌ها و احزاب سیاسی شرکت‌کننده در انتخابات پارلمانی عراق که قرار است

12 ماه مه آتی برگزار شود، شنبه فعالیت خود را آغاز کردند. به گزارش روسیا الیوم، رییس اداره انتخاباتی در کمیسیون عالی انتخابات گفته این نهاد تدابیر قانونی لازم و مرتبط با اجرای تحریم‌های قانون انتخاباتی و اجرای بندهای وارده در نظام کمپین‌های تبلیغاتی به ویژه در مورد متخلفان را به کار خواهد بست. این مقام عراقی از تمام ائتلاف‌ها، احزاب و کاندیداها خواست تا با کمیسیون انتخابات همکاری نموده و به اجرای قوانین مربوطه پایبند باشند.

حبس و بازداشت صدها نفر در ترکیه

دادستان‌های ترکیه دستور بازداشت ۱۴۰ نفر را به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن صادر کردند. به گزارش خبرگزاری آناتولی شماری از این افراد افسران ارتش بودند. نام این افراد در بازجویی از سربازانی که پیش‌تر دستگیر شده بوده‌اند، افشا شده بود. همچنین دادگاه دیگری در ترکیه ۲۱ نفر از جمله یک فرمانده پیشین ارتش این کشور را به حبس ابد محکوم کرد. اتهام این افراد دست‌ داشتن در کودتای پست‌مدرن سال ۱۹۹۷ ارتش ترکیه بود که به واژگونی دولت نجم‌الدین اربکان انجامید.

برداشته شدن گام نخست انتخابات مجلس افغانستان

شنبه گام نخست برگزاری انتخابات مجلس افغانستان با شروع ثبت‌نام از رای‌دهندگان برداشته شد. به گزارش ایرنا، شنبه در یک هزار و 419 مرکز پیش‌بینی شده در 34 استان افغانستان فرآیند ثبت‌نام از رای‌دهندگان آغاز شده است. کمیسیون مستقل انتخابات بیش از 10 هزار نفر را برای اجرای ثبت نام رای‌دهند‌گان به‌کار گرفته که از این تعداد 3هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

 

ارسال نظر