کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۰:۲۴:۲۱
کد خبر: ۱۱۹۴۶۷

کشته شدن یکی از فرماندهان داعش در افغانستان

نیروهای افغان یک فرمانده مهم داعش را در حمله هوایی به هلاکت رساندند. به گزارش رویترز، قاری حکمت یکی از فرماندهان مهم داعش در افغانستان یک سال پس از جدایی از طالبان و ایجاد یکی از شاخه‌های داعش در افغانستان در منطقه «درزآب» ولایت جوزجان در جریان حمله هوایی کشته شد. سخنگوی نیروی هوایی ارتش افغانستان گفته مولوی حبیب‌الرحمان به جای او منصوب شده است.

دیدار بن‌سلمان از شرکت لاکهید مارتین

ولیعهد عربستان سعودی در بازدید از شرکت امریکایی لاکهید مارتین، چگونگی انتقال و بومی‌سازی تکنولوژی ساخت ماهواره به این کشور را بررسی کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن‌سلمان که از ۲۰ مارس به امریکا سفر کرده از مرکز شرکت لاکهید مارتین بازدید کرد. بن‌سلمان همچنین از سامانه دفاع هوایی بسیار پیشرفته تاد که عربستان این روزها در حال مذاکره برای خرید آن و بومی‌سازی تکنولوژی آن است، بازدید کرده است.

کشته شدن ۴ سرباز ترکیه در عفرین

 4 سرباز ارتش ترکیه در پی انفجاری در شهر عفرین واقع در شمال سوریه کشته شدند. به گزارش ایسنا، در پی انفجاری که توسط یگان‌های مدافع خلق کرد در یکی از مراکز استقرار نیروهای ارتش ترکیه در شهر عفرین انجام شد، 4 سرباز ارتش ترکیه کشته شده و 2 نفر دیگر از آنها زخمی شدند. سربازان ارتش ترکیه و گروه‌های سوری وابسته به آنها ۱۸ مارس در قالب عملیات نظامی در شهر عفرین، کنترل کامل این شهر را به دست گرفتند.

ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در پاکستان

بانک مرکزی پاکستان با انتشار دستورالعملی، استفاده از ارزهای مجازی را در مبادلات این کشور، ممنوع و غیرقانونی اعلام کرد. به گزارش ایران اکونومیست، از این پس ارزهای مجازی مانند بیت‌کوین، لیتکوین، پاک‌کوین، واین‌کوین یا ارزهایی نظیر آن اسناد قانونی برای مبادلات در پاکستان نیستند. در این دستورالعمل آمده، بانک مرکزی پاکستان به هیچ شخص یا نهادی در خصوص صدور، فروش، خرید، مبادله یا سرمایه‌گذاری در هر نوع از ارزهای دیجیتال مجوزی صادر نکرده است. بانک مرکزی پاکستان در پایان دستورالعمل خود، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری این کشور را از استفاده، تجارت، نگهداری، انتقال سرمایه و سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی برحذر داشته است.

شرط اردن برای حمایت از دختر صدام

رییس پارلمان اردن تاکید کرده، دختر صدام نزد آنها پناه آورده اما اگر حمایتش از تروریسم ثابت شود، دولت اردن هرگز این مساله را مخفی نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، عاطف الطراونه رییس پارلمان اردن گفته: «در اردن هیچ رهبر عراقی حضور ندارد و رغد دختر صدام نزد ما پناه آورده است اما در صورتی که رغد در زمینه حمایت از تروریسم یا موضوعی دیگر محکوم شود، اردن هرگز آن را پنهان نخواهد کرد.»

 

ارسال نظر