کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۶۹

 امیر قطر به دیدار ترامپ می‌رود

شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر، 23 آوریل با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، دیدار می‌کند. به گزارش رویترز، روابط امنیتی و اقتصادی مشترک بین دو کشور مهم‌ترین موضوع گفت‌وگوهای دوطرف است. پیش از این قرار بود رهبران شورای همکاری خلیج‌فارس ماه آینده میلادی با ترامپ ملاقات کنند ولی کاخ‌سفید این نشست چندجانبه را به تعویق انداخت. برخی مقامات امریکایی دلیل این امر را فشرده بودن برنامه‌های کاخ‌سفید اعلام کرده‌اند.

 افتتاح پایگاه نظامی دایمی بریتانیا در بحرین

بریتانیا یک پایگاه نظامی دایمی در این کشور حاشیه خلیج‌فارس افتتاح کرد. به گزارش رسانه دولتی بحرین، با انجام یک مراسم رسمی که با حضور ولیعهد بحرین و شاهزاده اندرو از خانواده سلطنتی بریتانیا صورت گرفت، پنج‌شنبه یک پایگاه نظامی دایمی این کشور در بحرین افتتاح شد.

 امریکا و عربستان به‌دنبال احیای مسعود بارزانی

یکی از رهبران حزب الدعوه اسلامی از تلاش امریکا و عربستان و استفاده از زور برای احیای سیاسی مسعود بارزانی رییس سابق اقلیم کردستان عراق و بازگرداندن او به صحنه سیاسی خبر داده است. به‌ گزارش المعلومه عراق، جاسم البیاتی گفته کردهای عراق و بارزانی تاثیر فراوانی بر مذاکرات مربوط به تشکیل دولت آینده و انتخاب نخست‌وزیر خواهند داشت. در پی همه‌پرسی جدایی‌طلبانه در کردستان عراق، مسعود بارزانی مجبور به استعفا شد.

 آزادی محافظان زندانی اردوغان در امریکا

دو نفر از محافظان شخصی رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه که در جریان سفر سال گذشته وی به امریکا، در واشنگتن دستگیر شده بودند، آزاد شدند. به گزارش ایرنا، این دو نفر در پی درگیری با معترضان در مقابل اقامتگاه سفیر ترکیه در واشنگتن، توسط پلیس امریکا به علت ضرب‌وشتم معترضان بازداشت شده بودند. این دو محافظ اردوغان با  6 اتهام محاکمه شده و به یک سال و یک روز زندان محکوم شده بودند ولی به علت حسن رفتار آزاد شدند.

 سفر نخست‌وزیر پاکستان به کابل

دولت افغانستان، اسلام‌آباد را به انجام حملات هوایی در ولایت کونر در مرز متهم کرده که باعث خسارات مالی سنگینی به این منطقه شده است. به گزارش رویترز، این تنش میان اسلام‌آباد و کابل پیش از سفر برنامه‌ریزی شده شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پاکستان، به وجود آمده است. جنگنده‌های پاکستانی اواخر هفته گذشته در منطقه دنگام واقع در ولایت کونر بمب انداخته و باعث ایجاد خسارات فراوان مالی به این منطقه شدند.

 

ارسال نظر