کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۰۴

 احتمال برکناری معاون اقتصادی نخست‌وزیر ترکیه

محمد شیمشک معاون اقتصادی نخست‌وزیر ترکیه دیگر مورد اعتماد اردوغان نیست و به‌زودی از مقام خود برکنار خواهد شد. به نوشته روزنامه آیدینلیک، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، جمعه گذشته بدون ذکر نام، از عملکرد معاون اقتصادی دولت و ناتوانی وی در مقابله با نرخ بالای بهره بانکی انتقاد کرده بود.

 کشف 158 جسد در کاخ‌های صدام

بقایای اجساد 158 قربانی مربوط به کشتار اسپایکر به دست داعش در کاخ‌های صدام کشف شده است. به گزارش ایرنا، داعش با تسلط بر استان تکریت اواسط ژوئن 2014 میلادی 1700 کارآموز و دانشجوی غیرمسلح پایگاه نظامی اسپایکر در شمال تکریت را قتل‌عام کرد.  

 امارات از قطر به «ایکائو» شکایت کرد

شرکت هواپیمایی کشوری امارات از قطر به‌دلیل ایجاد مزاحمت برای هواپیماهای مسافربری این کشور به سازمان هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی (ایکائو) شکایت کرد. به‌ گفته مقام‌های اماراتی، این اقدام پس از آن صورت گرفت که جنگنده‌های قطری در چهار نوبت اقدام به رهگیری و ایجاد مزاحمت برای هواپیماهای غیرنظامی امارات کردند. عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن 2017 با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند.

 «مرال آکشنر» رهبر حزب نیک ترکیه ماند

مرال آکشنر در نخستین کنگره عمومی و انتخاباتی حزب نیک ترکیه بار دیگر به رهبری این تشکیلات سیاسی ترکیه انتخاب شد. به گزارش بیرگون، آکشنر که اواخر تابستان سال 95 به علت انتقاد از کادر رهبری حزب حرکت ملی از این حزب اخراج شد، بانوی آهنین لقب گرفته و پیش از این در سال‌های 1996 و 1997 در دولت مرحوم نجم‌الدین اربکان وزیر کشور و معاون رییس پارلمان ترکیه بوده است. آکشنر، بانوی 60 ساله، برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ترکیه ابراز تمایل کرده است.

 برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در 19 کشور

کمیسیون عالی انتخابات عراق از برگزاری انتخابات پارلمانی در مراکزی در 19 کشور خارجی همزمان با داخل کشور خبر داد. به گزارش الصباح، ایران، اردن، ترکیه، امریکا، فنلاند، مصر، لبنان، کانادا، استرالیا، سوئد، بریتانیا، فرانسه، نیوزیلند، آلمان، بلژیک، هلند، دانمارک، روسیه و امارات کشورهایی هستند که انتخابات پارلمانی عراق در آنها برگزار می‌شود. در انتخابات پارلمانی 12 ماه مه ‌143 حزب در قالب  27 ائتلاف با هم رقابت دارند.

 

ارسال نظر