کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۱۹

کشف بزرگ‌ترین ذخایر نفت‌ و گاز بحرین

بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز بحرین کشف شده است. خبرگزاری بحرین بدون اشاره به جزئیات این خبر به نقل از مقام‌های بحرینی نوشته، ذخایر اخیرا کشف شده چندین برابر میدان‌های نفت و گاز فعلی این کشور است. بحرین کوچک‌ترین تولیدکننده نفت و معیانات گازی در میان 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مستشاران غربی میادین نفت و گاز این امیرنشین را پیش از دیگر کشورهای منطقه کشف کردند. بحرین هم‌اکنون در روز ۵۰ هزار بشکه نفت و ۲۸میلیون مترمکعب گاز استخراج می‌کند.

تکذیب سفر «بن‌سلمان» به بغداد

وزارت خارجه عربستان اخباری را که برخی رسانه‌ها درخصوص قصد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای سفر به عراق منتشر کردند، تکذیب کرد. به گزارش روسیا الیوم، روابط عراق و عربستان پس از گذشت حدود سه دهه از قطع روابط دیپلماتیک، شاهد همگرایی بوده تا جایی که بغداد و ریاض ماه اکتبر از سرگیری پروازها میان فرودگاه‌های عربستان و عراق را پس از حدود ۲۷ سال اعلام کردند. شنبه نیز نخستین هواپیمای عراقی در فرودگاه ریاض بر زمین نشست.

حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

سومریه‌نیوز گزارش داده جنگنده‌های ارتش ترکیه برخی مناطق مرزی در استان‌های اربیل و سلیمانیه را در شمال عراق بمباران کردند. به گزارش ایرنا، در این حملات منطقه سیدکان، شهرستان رواندوز و سوران در شمال اربیل هدف قرار گرفته است. بشدر در سلیمانیه نیز از دیگر مناطقی است که هدف حملات هوایی جنگنده‌های ترکیه‌یی قرار گرفته است. مناطق مرزی شمال عراق، در چند روز گذشته به بهانه سرکوب پ‌‌ک‌ک هدف حملات هوایی و توپخانه‌یی ارتش ترکیه قرار گرفته است. پیش‌تر اردوغان از احتمال انجام عملیات نظامی در منطقه سنجار سخن گفته و مدعی شده بود این عملیات با هدف پاکسازی عناصر پ‌ک‌ک صورت خواهد گرفت.

اعلام زمان برگزاری

انتخابات افغانستان

مقام‌های افغانستان اعلام کرده‌اند با وجود چالش‌های امنیتی انتخابات پارلمانی این کشور در 20 اکتبر برگزار می‌شود. به گزارش رویترز، محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، متعهد شده انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود. برگزاری این انتخابات در افغانستان بارها به تعویق افتاده است.

خونریزترین داعشی‌کشته شد

نیروهای امنیتی عراق از کشته‌ شدن خونریزترین داعشی‌ در الانبار خبر دادند. به گزارش سومریه‌نیوز، نیروهای ویژه عراق در عملیاتی در صحرای الانبار، ابوطه تونسی خونریزترین داعشی را به همراه ۹ نفر از همراهانش هدف قرار دادند. نیروهای امنیتی عراق در این عملیات موفق شدند ابوطه تونسی ملقب به خونریزترین داعشی‌ و از فرماندهان گروه تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.

 

ارسال نظر