کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۴۸

اردن روابط خود را با قطر از سر گرفت

اردن پس از ماه‌ها قطع رابطه با قطر، رویکرد از سرگیری روابط خود با این کشور را در پیش گرفته و در همین راستا امان مناسبات تجاری و سرمایه‌گذاری دوجانبه با دوحه را از سر گرفته است. به گزارش الرایه در چارچوب بازگشت روابط میان امان و دوحه به وضعیت قبل از شعله‌ور شدن بحران میان 4 کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین با قطر، اتاق بازرگانی دوحه پذیرای یک هیات اقتصادی اردنی به ریاست نائل الکباریتی بود. وی رییس اتحادیه اتاق‌های عربی نیز هست. گفت‌وگوهای اقتصادی میان قطر و اردن نخستین گام در جهت شکستن رکود پیش‌آمده پس از شعله‌ور شدن بحران خلیج فارس به شمار می‌رود. عربستان و متحدانش نزدیک به 9ماه پیش با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند.

سفر هیاتی از بغداد به اربیل برای بررسی پرونده‌های مالی

هیاتی عالیرتبه از دولت فدرال عراق برای بررسی پرونده‌های مالی به اربیل رفت. به گزارش سومریه‌نیوز، هیاتی از دولت فدرال عراق به ریاست علی العلاق رییس بانک مرکزی وارد اربیل شد. این هیات درباره پرونده‌های مالی و مسائل مربوط به واردات و فعالیت کمیته‌ها برای بررسی فهرست دقیق کارمندان اقلیم کردستان با مسوولان اقلیم صحبت خواهد کرد. اخیرا حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق متعهد شد که به زودی حقوق کارمندان وزارت آموزش و بهداشت اقلیم کردستان را پرداخت کرده و فرودگاه‌های اقلیم را نیز قبل از عید نوروز بازگشایی کند.

آغاز رزمایش‌های زمینی ریاض- واشنگتن

رزمایش زمینی عربستان سعودی و امریکا با عنوان «دوستی2018» آغاز شده است. به گزارش آناتولی، این رزمایش میان عربستان و امریکا چند هفته در منطقه شمالی عربستان سعودی ادامه خواهد داشت. هدف این رزمایش که چهارمین در نوع خود به حساب می‌آید، تحکیم روابط نظامی متقابل میان دو طرف و تقویت هماهنگی و همکاری مشترک و متحد کردن برنامه‌ریزی‌های نظامی اعلام شده است. سومین رزمایش میان نیروهای زمینی عربستان و امریکا آوریل 2014 برگزار شد.

راه‌اندازی واحد تعقیب فساد مالی در عربستان

دفتر اطلاعات دولتی عربستان اعلام کرده، ملک سلمان پادشاه این کشور دستور ایجاد بخش‌های تخصصی در دادسرای عمومی را برای تحقیق و رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی صادر کرده است. دادستان کل عربستان گفته این حرکت برای افزایش کارایی و تسریع روند مبارزه با فساد مالی صورت می‌گیرد. عربستان نوامبر گذشته صدها نفر از بازرگانان و اعضای خاندان سلطنتی را بازداشت و چند ماه در هتل ریتز‌کارلتون از آنها درباره پرونده‌های فساد مالی بازجویی کرد. اکثر بازداشت‌شدگان پس از پرداخت پول آزاد شدند که بیش از ۱۶۰میلیارد دلار درآمد نصیب ریاض کرده است.

 

ارسال نظر