کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۷۰

فرار دختر حاکم دوبی از امارات

دیلی میل نوشته لطیفه دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی از امارات گریخته است. بنابر این گزارش، لطیفه که می‌خواهد زندگی عادی داشته باشد 3سال در زندان به سر برد و یک بار هم که در سن نوجوانی قصد فرار داشت، پزشکان به او مواد مخدر تزریق کردند. این روزنامه تصویری از پاسپورت و کارت شناسایی لطیفه و نیز ویدئویی از او که درباره علل فرارش صحبت می‌کرد در سایت خود منتشر کرده است. لطیفه در این ویدئو می‌گوید که متولد سال ۱۹۸۵و از مادری الجزایری به نام حوریة احمد لعماره است. گفته شده، لطیفه با کمک یک جاسوس سابق فرانسه موفق به فرار شد و اکنون سوار بر کشتی در سواحل هند است و در صورتی که بتواند با یکی از وکلایش تماس بگیرد، درخواست پناهندگی به امریکا می‌دهد.

مسعود بارزانی باز هم از بغداد انتقاد کرد

مسعود بارزانی، رییس مستعفی اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌یی مطبوعاتی به مناسبت

چهل و هشتمین سالروز توافقنامه ۱۱مارس ۱۹۷۰ گفته:«پس از ۴۸سال و پس از عملیات نسل‌کشی علیه مردم کردستان و سپری شدن مراحل مختلف، دولت مرکزی این توافقنامه و همه توافقنامه‌های دیگر ازجمله قانون اساسی عراق را نقض کرد.» دولت مرکزی عراق ۱۱مارس ۱۹۷۰ با ملامصطفی بارزانی، رهبر پیشین کردهای عراق و پدر مسعود بارزانی توافقنامه‌یی برای اعطای خودمختاری به کردها امضا کرد. بغداد در آن توافقنامه حقوق قومی کردها و مشارکت آنان در دولت مرکزی را به رسمیت شناخت اما دو طرف درباره مساله کرکوک به راه‌حل قاطعی دست نیافته‌اند که هنوز هم محل اختلاف است.

حمله با جوهر به وزیر خارجه پاکستان

در همایش حزب مسلم لیگ پاکستان در شهر سیالکوت، فردی روی وزیر خارجه پاکستان جوهر پاشید. به گزارش خبرگزاری طلوع، خواجه آصف درحال سخنرانی بوده که فردی به روی او جوهر ریخته است. همچنین در رویدادی مشابه در جریان سخنرانی نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان در لاهور نیز یکی از حاضران به سمت او لنگه کفشی پرتاب کرده است.

پیام ولیعهد عربستان به ترزا می‌

ولیعهد عربستان در پایان سفرش به بریتانیا پیامی را برای نخست‌وزیر این کشور فرستاد. به گزارش النشره، محمد بن سلمان در این نامه از ترزا می ‌به خاطر استقبال گرم از وی قدردانی کرده است. بن سلمان در این نامه درباره مذاکرات مشترک با مسوولان بریتانیایی و تاسیس شورای شراکت استراتژیک میان دو کشور صحبت و بر تلاش برای تقویت روابط در تمامی زمینه‌ها و هماهنگی درباره مسائل مشترک تاکید کرده است. وی برای ترزا می ‌آرزوی سلامتی و خوشبختی و برای کشورش آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرده است.

 

ارسال نظر