دریچه

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۸۵

 قراردادهای تجاری ۲میلیارد دلاری ریاض و لندن

در جریان سفر محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان به بریتانیا ‌قراردادهایی تجاری به ارزش ۲میلیارد دلار بین دو کشور به امضا رسید. به ‌گزارش رویترز، اشاره‌یی به جزئیات این قراردادها نشده است. پیش‌تر نیز ۱۸ موافقتنامه علمی، دارویی و بانکی بین لندن و ریاض به امضا رسیده است. گاردین نوشته، خالد الفالح وزیر انرژی عربستان در جریان امضای توافقنامه اقتصادی گفته ریاض می‌تواند به پیوندی موثر در تبادلات تجاری بریتانیا در منطقه تبدیل شود.

 وزیر دفاع امریکا به عمان می‌رود

وزیر دفاع امریکا یک‌شنبه (امروز) در قالب دیداری رسمی به عمان سفر می‌کند. به گزارش خبرگزاری عمان، جیمز متیس وزیر دفاع امریکا در این سفر دو روزه قرار است با بدر بن سعود بن حارب البور سعیدی همتای عمانی خود دیدار کند. دو طرف در این دیدار همکاری‌های دفاعی دوجانبه را بررسی خواهند کرد.  

 دستگیری پسرعموی

فتح‌الله گولن در ترکیه

خبرگزاری آناتولی اعلام کرده کمال‌الدین گولن پسر عموی فتح‌الله گولن متهم ردیف اول کودتای نافرجام 2016 دستگیر شده است. به گزارش ایرنا، کمال‌الدین گولن به اتهام عضویت در گروه مسلح تروریستی به هفت سال و نیم محکوم و وی را به شرط ممنوع‌الخروج بودن آزاد کرده بودند اما در پی اعتراض دادستان به حکم آزادی، وی بار دیگر دستگیر شد.  

 شاه سعودی800 میلیون دلار حقوق می‌گیرد

«میدل‌ایست ای» نوشته منبع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی فاش کرده ملک سلمان بن عبدالعزیز هم‌اکنون نزدیک به 800میلیون دلار حقوق می‌گیرد. این در حالی است که حقوق سالانه ترزا می ‌نخست‌وزیر بریتانیا 150هزار و402پوند انگلیس است. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا هم سالانه 400 هزار دلار حقوق و برخی مزایای دیگر دریافت می‌کند.

 نخستین پرواز فرودگاه اربیل پس از ۵ ماه‌ تحریم

فرودگاه اربیل شنبه نخستین پرواز خارجی خود را از زمان تحریم پروازهایش از سوی بغداد انجام داد. این پرواز به مقصد عربستان سعودی انجام شد. به گزارش الیوم‌السابع، وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق اعلام کرده ۱۵۰نفر از عمره‌گزاران فرودگاه اربیل را با هواپیمای وابسته به خطوط هوایی عراق به مقصد عربستان ترک کردند. حیدر العبادی‌ نخست‌وزیر عراق وعده داده بود پیش از عید نوروز ممنوعیت پروازهای بین‌المللی دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه را لغو کند. بغداد در واکنش به همه‌پرسی پروازهای بین‌المللی را ممنوع کرده بود.

 

 

ارسال نظر