کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۷۸

درخواست مصادره املاک نزدیکان صدام

نهاد بازخواست و عدالت در عراق از دولت خواسته املاک ده‌ها نفر از مسوولان دوره صدام و نزدیکان‌شان را مصادره کند. به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، این نهاد در نامه‌یی به دولت و وزرای دارایی، دادگستری و کشاورزی اسامی وزرا و رهبران حزب منحل شده بعث را که برخی از آنها زندانی، برخی مرده و برخی اعدام شده‌اند به همراه اسامی زنان، فرزندان، نوادگان و نزدیکان درجه دو آنها آورده است. از جمله کسانی که نامشان در این فهرست دیده می‌شود؛ علی حسن المجید پسرعموی صدام، طه یاسین رمضان معاون صدام و طارق عزیز که در سال ۲۰۱۵ درگذشت، است.

سفر امیر قطر

به بلژیک و بلغارستان

امیر قطر در یک سفر اروپایی به بلژیک و بلغارستان رفت. به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، تمیم بن حمد آل‌ثانی به همراه هیات رسمی و تعدادی از تاجران به بلژیک و پس از آن به بلغارستان سفر می‌کند اما مدت آن مشخص نشده است. امیر قطر در سفر خود روابط دوستانه و همکاری قطر و بلژیک و بلغارستان راه‌های تقویت و گسترش این روابط گفت‌وگو خواهد بود.

آموزش نیروهای امنیتی عراق توسط آلمان

«اورزولا فون‌درلاین» وزیر دفاع آلمان و زیگمار گابریل وزیر خارجه این کشور بر سر تغییر کم‌وکیف ماموریت ارتش آلمان در عراق و سوریه به توافق رسیده‌اند. آموزش و تقویت ارتش عراق در مرکز این کشور از جمله فعالیت‌های محوری ارتش آلمان خواهد بود. به گزارش شبکه اول تلویزیون آلمان، ارتش آلمان تاکنون سرگرم آموزش نیروهای کرد در مناطق اقلیم کردستان عراق بود. ماموریت جدید ارتش آلمان اما حال بیش از همه در مناطق مرکزی عراق خواهد بود و به احتمال قوی از ماه آوریل سال جاری آغاز خواهد شد.

تعطیلی سفارت امریکا در ترکیه به دلایل امنیتی

سفارت امریکا در ترکیه دوشنبه به ‌دلیل بروز تهدید امنیتی تعطیل شد. به گزارش ایسنا، سفارت واشنگتن در آنکارا در بیانیه‌یی از شهروندان امریکایی خواسته از حضور در فضاهای شلوغ و نزدیکی ساختمان این سفارت خودداری کنند. امریکا همچنین به شهروندان خود هشدار داده هنگام بازدید از اماکن توریستی، نکات امنیتی را رعایت کنند.

ولیعهد عربستان به مصر رفت

ولیعهد عربستان‌سعودی در نخستین سفر رسمی خارجی از زمان انتصاب به این مقام به مصر رفته و مورد استقبال عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهوری مصر قرار گرفته است. به گزارش رویترز، رهبران دو کشور در کنار گفت‌وگو در خصوص مناسبات دوجانبه مصر و عربستان درباره هماهنگی و اقدامات مشترک در برابر تروریسم نیز تبادل‌نظر کرده‌اند. مصر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد که نامزد اصلی آن، عبدالفتاح السیسی است که خواهان ادامه دوران رهبری خویش است. حضور ولیعهد سعود در کنار السیسی نشانه‌ حمایت عربستان از وی تلقی شده است.

 

ارسال نظر