کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۴۲

31 کشته در حملات مختلف در افغانستان

 در رشته‌ حملاتی در افغانستان در مجموع ۳۱تن کشته شدند. در تمامی این حملات نیروهای امنیتی افغانستان هدف قرار گرفتند. مسوولیت حملات زنجیره‌یی اخیر در افغانستان را گروه‌های طالبان و داعش بر عهده گرفته‌اند. به‌گزارش دویچه‌وله ازجمله حمله انتحاری منطقه شش‌درک نزدیک دفتر ریاست‌جمهوری و مرکز فرماندهی نیروهای ناتو در کابل 2 کشته و 7 زخمی به جا گذاشته است. منطقه شش‌درک در حوزه نهم امنیتی کابل قرار دارد و یکی از مناطق به ‌شدت محافظت شده کابل به حساب می‌آید. بیشتر نهادهای امنیت ملی و فرماندهی ناتو نیز در این محل هستند. هلمند نیز صبح شنبه شاهد دو حمله انتحاری بوده است. در این انفجار ۹نفر زخمی شده‌اند که شامل 5 کودک و زن، 3 غیرنظامی و یک سرباز امنیتی هستند.

طرح جدید قطر برای مقابله با تحریم سعودی

مدیر اجرایی خطوط هوایی قطر(قطر ایرویز) اعلام کرده، قصد دارد با توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور از سوی عربستان، بحرین، امارات و مصر را بشکند. به گزارش ایرنا، شرکت خطوط هوایی قطر اعلام کرده، قصد دارد برای مقابله با زیان‌های ناشی از تحریم‌های اعمال شده، تعداد پروازهای خود را افزایش دهد. گفته شده، این شرکت پروازهای خود را به شرق اروپا، شرق آسیا و شبه‌قاره هند و سراسر جهان افزایش خواهد داد. عربستان سعودی و متحدانش با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم روابط با این کشور را قطع کرده و تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود با قطر را هم بستند.

لغو امتیازات بندری جیبوتی به امارات

الجزیره گزارش داده، دولت جیبوتی قرارداد اعطای امتیاز به شرکت «جهانی بنادر دوبی» در بارانداز دورالیه را لغو کرده است. مقامات جیبوتی با اشاره به جزئیات لغو امتیاز بارانداز دورالیه به دولت امارات گفته‌اند که ضمیمه قرارداد اعطای امتیاز به شرکت بنادر دوبی و جزئیات آن شروط ناعادلانه‌یی دارد. آنها گفته‌اند که سومالی نیز می‌تواند تصمیم مشابهی برای پایان دادن به قرارداد با امارات اتخاذ کند. به ‌دنبال فرود یک جنگنده اماراتی در پایگاه نظامی در جیبوتی بدون اجازه مقامات این کشور، روابط جیبوتی و ابوظبی متشنج شده است.

سفر هیات رسانه‌ای سعودی به عراق

یک هیات بزرگ رسانه‌یی سعودی برای نخستین ‌بار پس از 28سال وارد بغداد پایتخت عراق شده است. به گزارش سومریه‌نیوز، این هیات متشکل از مسوولان ارشد مطبوعات عربستان از سوی «موید اللامی» رییس اتحادیه روزنامه‌نگاران عراق مورد استقبال قرار گرفته است. این هیات قرار است با مقام‌های ارشد عراقی دیدار کند.

 

ارسال نظر