تغییر قوانین روادید کار امریکا هندی‌ها را به دردسر انداخت

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۴۱

گروه جهان  تصویب قوانین سختگیرانه روادید کار در امریکا که از سوی دولت ترامپ پیشنهاد شده بر زندگی هزاران هندی جویای کار در این کشور تاثیر منفی به جا خواهد گذاشت. به گزارش ایندیا تایمز، قوانین جدید کار امریکا دریافت روادید کار از سوی شرکت‌ها و اشخاص خارجی را بسیار سخت کرده چراکه دولت امریکا تصمیم گرفته از تمدید 3ساله روادید برای افرادی که موفق به دریافت روادید کار (H B1) شده‌اند، خودداری کند.

از آنجا که هندی‌ها و شرکت‌های فناوری اطلاعات هند بزرگ‌ترین گروه خارجی هستند که در امریکا از این نوع روادید استفاده می‌کنند، این قوانین جدید بر آنها بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت. علاوه بر این تمدید نشدن روادید، تبدیل آن به «گرین کارت» امریکا را تقریبا غیرممکن می‌کند. سازمان خدمات مهاجرتی و شهروندی امریکا اعلام کرده از این پس شرکت‌های متقاضی استخدام شهروندان خارجی باید مدارک بیشتری برای اثبات مفید بودن این افراد در مشاغل خاص ارائه دهند. البته نکته مهم درباره این قانون جدید آن است که حتی اگر فرد برای شغلی مناسب تشخیص داده شد تنها زمانی که شرکت‌ها افراد را برای مدت کمتر از 3سال استخدام کنند، روادید کار برای شخص مورد نظر صادر می‌شود.

پیش از این مدت اقامت یک فرد که با روادید کار وارد امریکا شده بود 3سال در نظر گرفته می‌شد. وی پس از اتمام دوره خود می‌توانست تنها با پاسخگویی به چند سوال برای تمدید روادید خود اقدام کند. اما در طول یک سال گذشته دولت ترامپ تمدید روادید کار را مشکل‌تر کرده است. این امر شرکت‌های فناوری اطلاعات هند را مجبور کرده تا از کارکنان خود درخواست کنند که زودتر از 3سال به هند بازگردند. شرکت‌های هندی همچنین در یک سال گذشته درخواست برای دریافت روادید کار امریکا را کاهش داده‌اند. چاندرا شکار، رییس اتحادیه شرکت‌های فناوری اطلاعات هند گفته:«پلیس مهاجرتی به سختی خواهد توانست رابطه تخصص فرد با شغل مورد نظر را تشخیص دهد که این امر سبب خواهد شد با ورود تعدادی از افراد به صورت انتخابی مخالفت شود. امریکا کارمندان ماهر در زمینه علوم، تکنولوژی مهندسی و ریاضی کم دارد و محدودیت‌های جدید به شرکت‌های امریکایی در این زمینه صدمه خواهد زد.»

روادید کار امریکا برای کارگران حرفه‌یی و آموزش دیده صادر می‌شود. امریکا سالانه بیش از 65 هزار روادید کار صادر می‌کند. نوع دیگری از روادید کار امریکا L1 نام دارد که برای انتقال کارمندان شرکت‌ها به این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترامپ با انتقاد از صدور روادید کار برای متقاضیان خارجی گفته این سیستم بر امکان شغل‌یابی کارمندان امریکایی تاثیر می‌گذارد.

 

ارسال نظر