کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۰۱

سفر هیات پاکستانی به کابل

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده هیات پاکستانی برای دیدار با مقام‌های افغانستان وارد کابل شده است. هدف این سفر بهبود روابط با افغانستان خوانده شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نوشته این هیات با حضور تهمینه جنجوا معاون وزارت خارجه پاکستان وارد کابل شدند. محمد فیصل نوشته انتظار می‌رود این سفر باعث استحکام بیشتر روابط با افغانستان شود. این سفر هیات پاکستانی به کابل پس از سفر دو مقام‌ ارشد امنیتی افغانستان به اسلام‌آباد و پس از حمله خونین کابل که دست‌کم ۱۰۳ کشته و ۲۳۵ زخمی برجای گذاشت، صورت می‌گیرد. کابل، اسلام‌آباد را عامل این حمله می‌داند.

کاهش زمین‌های زیرکشت کردستان عراق

کاهش بارش در سال جاری در عراق شمال این کشور را هم در امان نگذاشت و گزارش‌ها حاکی است امسال 405 هزار هکتار کاهش سطح زیر کشت در کردستان عراق ثبت شده است. به گزارش ایرنا، در سال جاری زراعی معادل 405هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در کردستان عراق از سطح زیر کشت خارج شده و در معرض تهدید خشک شدن قرار دارد. به دلیل کمبود بارش در فصل جاری زراعی پیش‌بینی می‌شود تنها 60 درصد از زمین‌های کشاورزی منطقه در مقایسه با پارسال به زیر کشت گندم رفته باشد و در باقیمانده آن که 405 هزار هکتار است، به دلیل کم آبی کشتی صورت نگیرد.

دستگیری 3مظنون داعشی در ترکیه

3مظنون داعشی در شهر مرسین ترکیه توسط ماموران پلیس ضد ترور این کشور دستگیر شدند. به گزارش حریت، در بازرسی ماموران پلیس از منازل دستگیر‌شدگان، تعداد زیادی لوازم دیجیتالی و اسناد سازمانی متعلق به تشکیلات تروریستی داعش کشف و ضبط شد. عناصر داعش پس از فروپاشی این تشکیلات تروریستی در عراق و سوریه در حال عزیمت و انتقال به اروپا از طریق ترکیه هستند. ترکیه به علت مرز طولانی یک‌هزار و 500 کیلومتری با عراق و سوریه مهم‌ترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه است.

انتشار تصاویر ولید بن طلال پس از آزادی

میلیاردر مشهور عربستانی که به تازگی آزاد شده، تصاویری از خود به همراه خانواده‌اش منتشر کرد. به گزارش الیوم‌السابع، الولید بن طلال پس از آزادی در صفحه شخصی خود در توییتر عکسی تحت عنوان «من همراه پسرم، دخترم، نوادگان و خانواده‌ و دوستانم در اردوگاه البر» منتشر کرد. مقامات سعودی به دستور ولیعهد این کشور نوامبر ۲۰۱۷ ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسوولان ارشد از جمله امیران، وزرای کنونی و سابق و بازرگانان مشهور را به اتهام فساد بازداشت کردند. پس از توافق مالی متهمان با دولت عربستان که صد میلیارد دلار به خزانه دولت بازگرداند، بیشتر بازداشت‌شدگان از جمله بن طلال آزاد شدند.

 

ارسال نظر