ترامپ سفر خود به بریتانیا را لغو کرد

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۷۱

گروه جهان|

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا گفته ماه بعد برای افتتاح سفارت جدید امریکا به لندن سفر نخواهد کرد. قرار بود ترامپ فوریه به بریتانیا سفر کند. انتظار می‌رفت در زمان انجام این سفر تظاهراتی علیه او انجام شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، دفتر نخست‌وزیری بریتانیا هنوز درباره لغو این سفر اظهارنظر نکرده است. برخی ناظران بر این باورند که احتمالا تظاهرات خیابانی در لغو این سفر دخیل بوده است. هزینه ساخت سفارت جدید که در جنوب لندن قرار دارد، یک میلیارد دلار بوده است. ترامپ از محل جدید سفارت امریکا و هزینه ساخت آن انتقاد کرده و آن را معامله‌یی بد خوانده است. ترامپ، دولت باراک اوباما، رییس‌جمهوری سابق امریکا را به خاطر فروش زمین سفارت سابق در مرکز لندن که او گفته در بهترین نقطه لندن بوده، سرزنش کرده است. ترامپ به‌طور مرتب از دولت اوباما در توییت‌های خود انتقاد می‌کند. این در حالی است که تایید انتقال سفارت امریکا در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش صورت گرفته است. احتمالا رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا برای افتتاح سفارت به لندن سفر خواهد کرد.

لغو سفر ترامپ با استقبال حزب لیبرال دموکرات، یکی از احزاب مخالف در بریتانیا مواجه شده است. این حزب گفته است، ترامپ به نفرت‌پراکنی می‌پردازد و ارزش‌های بریتانیا را مورد تهدید قرار می‌دهد. ترامپ در تازه‌ترین اظهارنظر جنجالی در اظهاراتی نژادپرستانه با اشاره به ورود مهاجران از کشورهایی چون السالوادور، هاییتی و برخی کشورهای آفریقایی گفته: «چرا ما این مردم را از کشورهایی که سوراخ مستراح هستند به اینجا راه می‌دهیم؟»

در حالی که برخی نمایندگان دموکرات و حتی جمهوری‌خواه به این سخنان توهین‌آمیز ترامپ واکنش نشان دادند کاخ سفید در بیانیه‌یی از سیاستمداران مدافع کشورهای خارجی انتقاد کرده است. برخی تحلیلگران امریکایی می‌گویند این بیانیه تلویحا سخنان جنجالی ترامپ را تایید کرده است. در بیانیه کاخ سفید همچنین با تاکید بر اینکه ترامپ برای منافع مردم امریکا می‌جنگد، آمده است: «آقای ترامپ در پی اصلاح قوانین مهاجرتی امریکاست تا این کشور پذیرای مهاجرانی باشد که به رشد اقتصای امریکا کمک می‌کنند. » پیش‌تر نیویورک‌تایمز به نقل از ترامپ نوشته بود که شهروندان هاییتی و نیجریه مبتلا به ایدز هستند و نباید به امریکا بیایند.

 

 

ارسال نظر